بخشدار دیهوک:

مردم روستاهای «دهنو» و «نایبند» خواستار تدفین شهید گمنام در این روستاها هستند

«توکلی» گفت: مردم ولایتمدار روستاهای «دهنو» و «نایبند» جهت ترويج فرهنگ و ارزش‌هاي دفاع مقدس و همچنين تقويت روحيه ايثار و شجاعت، خواستار دفن شهدای گمنام در این روستاها هستند.
کد خبر: ۵۹۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶ - 18June 2023

مردم روستاهای «دهنو» و «نایبند» خواستار تدفین شهید گمنام در این روستاها هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمود توکلی» بخشدار دیهوک امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دیهوک، اظهار داشت: شهدا، ایثارگران و خانواده‌هایشان صاحبان اصلی نظام و انقلاب هستند چراکه اگر ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های آن‌ها نبود هیچ یک از ما در جایگاه‌های خود آرامش و امنیت نداشتیم.

وی نقش بسيج و سپاه را به عنوان نهادهای مردمی در دفاع مقدس و حفظ انقلاب بسيار پررنگ دانست و بیان داشت: رشادت‌های همين نيروهای مردمی بود كه توانست تماميت ارضی كشور را حفظ کند.

بخشدار دیهوک با تأکید بر اینکه شهدا با خون خود ریشه‌‌های انقلاب را آبیاری و سبب تنومندی درخت انقلاب اسلامی ایران شدند، تبیین کرد: این ایثارگری‌ها و جانفشانی‌ها در پرتو عشق و ایمان، عنایات و توجه و توسل به اهل بیت(علیهم‌السلام) و فرماندهی امام راحل و فرماندهی کل قوا میسر شده است.

توکلی قدرشناسی از شهید و شهادت را اقدام زیبا و مهم برای احیای اهداف شهدا دانست و بیان داشت: الگوگیری از شهدای والامقام و ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه به ویژه بین جوانان و نسل آینده‌ساز کشور باید همواره مورد توجه قرار گیرد و نباید از این موضوع غفلت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید پیام شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم، اضافه کرد: پیام شهدا به ما این است که از مسیر، اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی منحرف نشویم و در این راه ثابت قدم باشیم.

بخشدار دیهوک با بیان اینکه 15 نفر از اعضای هیئت امنای شهدای گمنام دیهوک در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال انجام وظیفه هستند، تبیین کرد: مردم ولایتمدار روستاهای «دهنو» و «نایبند» جهت ترويج فرهنگ و ارزش‌هاي دفاع مقدس و همچنين تقويت روحيه ايثار و شجاعت، خواستار دفن شهدای گمنام در این روستاها هستند.

توکلی به برگزاری یادواره‌های شهدا در مناسبت‌های مختلف در شهر دیهوک اشاره کرد و گفت: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و آشنایی نسل جدید با آرمان‌های انقلاب، امام خمینی (ره) و تجدید بیعت با ولایت فقیه از اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا است.

وی جمع‌آوری خاطرات و آثار رزمندگان و خانواده شهدا، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در یادمان شهدای گمنام، دیدار با خانواده شهدا، تشییع شهدای گمنام در تمام روستاها و مدارس شهر را از برنامه‌های فرهنگی انجام شده طی سال گذشته ذکر کرد.

بخشدار دیهوک گفت: دشمن فرهنگ شهادت را مورد هدف قرار داده و با استفاده از همه ابزارهای خود در پی کمرنگ کردن مقام و جایگاه شهدا در جامعه است لذا همه وظیفه داریم در مقابل هجمه و توطئه شوم دشمنان ایستادگی کرده و برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار