جلسه راه‌اندازی مرکز مطالعات و تحقیقات دفاع مقدس در دانشگاه شهید چمران اهواز

جلسه هم اندیشی در خصوص راه اندازی مرکز مطالعات و تحقیقات دفاع مقدس در دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، مدیر دانشنامه دفاع مقدس خوزستان، مدیر کمیته علمی دفاع مقدس استان و جمعی از مدیران هر دو نهاد در اهواز برگزار شد. 
کد خبر: ۵۹۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳ - 18June 2023

جلسه راه‌اندازی مرکز مطالعات و تحقیقات دفاع مقدس در دانشگاه شهید چمران اهوازبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، جلسه هم اندیشی در خصوص راه اندازی مرکز مطالعات و تحقیقات دفاع مقدس در دانشگاه شهید چمران اهواز امروز با حضور سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، سردار «علیرضا شیخ رباط» مدیر دانشنامه دفاع مقدس خوزستان، «فضل الله صرامی» مدیر کمیته علمی دفاع مقدس استان و جمعی از مدیران هر دو نهاد در اهواز برگزار شد. 

سردار شیخ‌رباط در ابتدای این جلسه با یادآوری نام و خاطره شهید سوداگر به عنوان بنیانگذار تلفیق علم و دانش با حوزه دفاع مقدس، اظهار داشت: شک نکنید اگر شهید سوداگر حضور داشت، تا الان مرکز علمی و پژوهشکده دفاع مقدس در همه کشور نهادینه شده بود.

وی افزود: تحقیق و پژوهش در حوزه دفاع مقدس باید دغدغه مراکز علمی و دانشگاهی ما باشد نه اینکه برای طرح این موضوع ناچار شویم طبق مصوبات عمل کرده یا آن را در قالب پروژه بیان کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان نیز پیوند دانشگاه با حوزه دفاع مقدس را یک ضرورت دانست و گفت: مواردی همچون دانشنامه دفاع مقدس، تاریخ شفاهی، پایان نامه‌های دانشجویی، دو واحد درسی دفاع مقدس، تقویت کتابخانه‌ها، حوزه‌های امور بین‌الملل و کارهای مشترک فرهنگی و هنری از جمله مواردی هستند که می‌توانیم در کالبد یک مرکز تحقیقاتی، پژوهشی با دانشگاه‌های استان همکاری کنیم.

در پایان این جلسه که با ارائه نقطه نظرات کارشناسی حاضرین در جلسه همراه بود، مقرر شد کارگروهی مشترک، موارد مطرح شده را در قالب یک طرح به دانشگاه شهید چمران اهواز ارائه دهند که منجر به راه‌اندازی یک مرکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار