گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری با چراغ‌سبز آمریکا

بر خلاف مخالفت‌های ظاهری آمریکا با گسترش شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در کرانه باختری، مسئولان صهیونیست از کاهش مدت زمان روند صدور مجوز ساخت در فلسطین اشغالی خبر دادند.
کد خبر: ۵۹۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ - 18June 2023

گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری با چراغ‌سبز آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کابینه رژیم موقت صهیونیستی امروز یکشنبه طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن، روند صدور مجوز ساخت در شهرک‌های صهیونیستی واقع در کرانه باختری کوتاه‌تر می‌شود.

این تصمیم بر خلاف وعده‌هایی است که مسئولان صهیونیست در نشست‌هایی که در اردن و مصر با تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شد، به رام الله دادند. صهیونیست‌ها گفته بودند که دیگر شهرک‌سازی را گسترش نخواهند داد.

شبکه عبری «کان» گزارش داد، بر خلاف روال گذشته، برای صدور مجوز ساخت در شهرک‌های کرانه باختری، دیگر نیازی به کسب اجازه در سطح سیاسی این رژیم نیست و این مسئله باعث افزایش اشغالگری در این منطقه از فلسطین اشغالی خواهد شد.

به گفته کان، صهیونیست‌ها برای احداث شهرک‌های جدید دیگر نیاز ندارند موافقت نخست وزیر یا وزیر جنگ را کسب کنند؛ چراکه پیش از این، موافقت با طرح‌های ساخت‌وسازی نیازمند برگزاری چندین نشست بوده است.

بنا بر این گزارش، حزب‌های لیکود و صهیونیسم مذهبی با کاهش اقدامات مربوط به صدور مجوزهای ساخت‌وسازی در شهرکهای کرانه باختری موافقت کردند. این اقدامات جدید، شبیه به وضعیت موجود ساخت و ساز در داخل اراضی اشغالی فلسطین است.

برخی از مسئولان صهیونیست هم گفتند که آمریکا را در جریان این تصمیم قرار داده‌اند و تا پایان سال جاری میلادی، ساخت هزاران واحد صهیونیستی دیگر تصویب خواهد شد.

آمریکایی‌ها هم در مسئله فلسطین، با در پیش گرفتن سیاست یک و بام دو هوا، در پشت تریبون‌ها گسترش اشغالگری و شهرکسازی اسرائیلی‌ها را محکوم می‌کنند، ولی در پشت پرده، به شدت حامی طرح‌های اشغالگرانه صهیونیست‌ها هستند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار