تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

تلاش مستمر دشمن در جهت «دین‌زدایی» و «معنویت‌زدایی» جوانان در ایران و عراق

حجت‌الاسلام «مروی» گفت: در شرایطی که دشمنان در ایران، عراق و دیگر کشورهای اسلامی در تلاش هستند تا از جامعه و به ویژه نسل جوان دین‌زدایی و معنویت‌زدایی کنند، اعتاب مقدسه ظرفیت بی‌نظیری را برای مقابله با تلاش‌های دشمنان و حفظ نسل جوان دارند.
کد خبر: ۵۹۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳ - 18June 2023

تلاش مستمر دشمن در جهت «دین‌زدایی» و «معنویت‌زدایی» جوانان در ایران و عراقبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در دیدار حجت‌الاسلام «سید احمد الصافی» متولی شرعی آستان قدس عباسی ‌اظهار‌ داشت: برای نخستین بار در طول تاریخ است که اداره اعتاب مقدسه در ایران و عراق به دست افرادی معتقد، متدین و با دغدغه‌های دینی قرار گرفته، که این خود ظرفیتی بی‌بدیل را برای تعامل و همکاری آستان‌های مقدس ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی که در اختیار اعتاب مقدسه بوده بزرگ‌ترین و بی‌نظیرترین سرمایه در جهان است، افزود: از سرمایه عظیم و بی‌نظیر حضور ارادتمندانه مردم در اعتاب مقدسه می‌توانیم در جهت رشد و تربیت دینی جامعه استفاده کنیم، اعتقاد ما این است که ائمه هدی (ع) زنده و حاضر هستند و همانگونه که در دوران حیات ظاهری مردم از این وجودهای مقدس کسب فیض و دانش می‌کردند، امروز نیز باید مردم از این بارگاه‌های نورانی برای سعادت زندگی دنیوی و اخروی کسب معرفت کنند.

تولیت آستان قدس رضوی زیارت را امری تربیتی و معرفتی دانست و خاطرنشان کرد: زائران امانت الهی در اختیار مدیران اعتاب مقدسه هستند؛ از این رو اعتاب مقدسه باید با همکاری، هم‌افزایی و تبادل تجربیات زمینه بهترین بهره‌برداری از حضور زائران برای رشد و ارتقا معرفت دینی زائران را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان در ایران، عراق و دیگر کشورهای اسلامی در تلاش هستند تا از جامعه و به ویژه نسل جوان دین‌زدایی و معنویت‌زدایی کنند، اعتاب مقدسه ظرفیت بی‌نظیری را برای مقابله با تلاش‌های دشمنان و حفظ نسل جوان دارند.

‌مروی گفت: آستان قدس رضوی آمادگی دارد با برگزاری اجتماعات و کارگروه‌هایی بستر انتقال تجربیات و استفاده اعتاب مقدسه از ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و تبلیغی یکدیگر را فراهم آورد.

حجت‌الاسلام الصافی نیز در این دیدار به بیان برخی فعالیت‌های فرهنگی این عتبه مقدسه ویژه نسل جوان پرداخت و ابراز داشت: آستان قدس عباسی ارتباط و هم‌افزایی میان اعتاب مقدسه را دنبال و از آن استقبال می‌کند و آماده ارتقاء هرچه بیشتر همکاری‌های دوجانبه با آستان قدس رضوی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار