مدیرکل ورزش و جوانان گیلان:

برنامه‌های هفته ازدواج امسال در قالب «جشن وصال» برگزار می‌شود

«آرمان» با بیان اینکه برنامه‌های هفته ازدواج امسال در قالب «جشن وصال» برگزار می‌شود و تاکنون چندین شهرستان‌ اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم این برنامه در همه شهرستان‌ها برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳ - 18June 2023

برنامه‌های هفته ازدواج امسال در قالب «جشن وصال» برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «جهانبخش آرمان» مدیرکل ورزش و جوانان گیلان امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت فرارسیدن هفته ازدواج برگزار شد، با اشاره به نقش اثرگذار رسانه‌ها در دنیای امروز، اظهار داشت: رسانه‌ها در حوزه جوانان فعال‌تر عمل کنند.

وی از برگزاری شورای عالی جوانان پس از یک دهه تعطیلی در سال ۱۴۰۱ به ریاست رئیس جمهور و دبیری وزارت ورزش و جوانان خبر داد و تصریح کرد: به دنبال تشکیل این شورا، ستادهای ساماندهی امور جوانان در استان‌ها تشکیل شد و استاندار گیلان اهتمام ویژه‌ای در برگزاری مستمر جلسات این ستاد با حضور فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌ها دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان موضوع جوانان را اولویت دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: برای اولین بار در گیلان به همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها ابلاغ شد تا اماکن و فضاهای آموزشی و فرهنگی و تفریحی خود را در اختیار جوانان جهت برگزاری جشن ازدواج قرار دهند.

آرمان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸ مکان در سراسر استان شناسایی و در سامانه اداره‌کل ورزش و جوانان استان بارگذاری شده است، گفت: جوانان می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور مکان مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ۳۰ خردادماه لغایت ۴ تیرماه را هفته ازدواج دانست و متذکر شد: حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) الگوی اخلاقی برای همه جوامع بشری به ویژه مسلمانان هستند و امروز بخش قابل توجهی از مشکلات جامعه ناشی از فاصله گرفتن از الگوها و آموزه‌های دینی است.

وی ۲۸ دستگاه را عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان دانست و خاطرنشان کرد: کلیه برنامه‌های هفته ازدواج امسال در قالب «جشن وصال» برگزار می‌شود و تاکنون شهرستان‌های رشت، فومن، ماسال، بندرانزلی، شفت، خمام، آستارا، رودبار، رضوانشهر و تالش اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم این برنامه در همه شهرستان‌ها برگزار شد.

فیروز عزت‌دوست، معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گیلان نیز هدف از برگزاری «جشن وصال» را ترویج فرهنگ ازدواج به موقع، آگاهانه، آسان و پایدار، جریان سازی فرهنگی جهت همکاری دستگاه ها در امر ازدواج، ترویج فرهنگ مشاوره ازدواج و خانواده و تسهیل ازدواج با مشارکت عمومی دانست و گفت: در جشن وصال رشت ۴۰ زوج حضور خواهند داشت که ۳۱ خردادماه در مجموعه ورزشی یادگار امام برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری جشن ازدواج برای ۱۵ زوج با کمک خیرین خبر داد و یادآور شد: به دنبال تجلیل از خادمین امر ازدواج و برگزاری جشن ازدواج با آیین سنتی مراسم عروسی گیلانی هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار