رئیس جمهور عراق:

سازمان ملل متحد به درد و رنج آوارگان عراقی پایان بدهد

رشید، خواستار ارائه نتایج ملموس از سوی سازمان ملل متحد در خصوص پرونده آوارگان عراقی و پایان دادن به رنج‌های آنان شد.
کد خبر: ۵۹۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷ - 19June 2023

سازمان ملل درباره پرونده آوارگان نتایج ملموسی ارایه کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از القدس العربی، «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق در دیدار شب گذشته خود با عبدالله عبدالرزاق الدردری، دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر دفتر منطقه‌ای برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد در حوزه کشور‌های عربی، با اشاره به لزوم پایان دادن به پرونده آوارگان عراقی با بازگرداندن آنان به مناطق سکونتشان، اظهار داشت: نزدیک به ۶۰۰ هزار آواره عراقی در شرایطی بسیار پیچیده و دشوار به سر می‌برند و به شکل عملی اقدامی در کمک به آنان صورت نگرفته است.

رشید ادامه داد: ما در عراق، مهندسان و نیروی کار بومی داریم و می‌توان از طریق همکاری با سازمان‌های وابسته به سازمان ملل متحد در پرونده آوارگان، از آنان بهره برد.

وی بر اهمیت روابط میان عراق و سازمان ملل متحد از طریق نمایندگی‌های تخصصی آن تأکید کرد و افزود: باید این روابط در جهت تحقق اهداف مورد انتظار در راستای پشتیبانی از عراق و همچنین کمک به حل‌وفصل مشکلات مربوط به آوارگان، تقویت اقتصاد و رشد کشور، تقویت شود و توسعه یابد.

در نیمه سال ۲۰۱۴ پس از تسلط تروریست‌های داعش بر استان‌های نینوا، صلاح‌الدین، الاانبار و بخش‌هایی از استان‌های کرکوک و دیالی بیش از سه میلیون عراقی از خانه و کاشانه خود آواره شدند و به شهر‌های کردستان عراق پناه بردند.

پس از آزادسازی عراق از چنگال تروریست‌های داعش، اردوگاه‌هایی برای اسکان این آوارگان برپا شد و برخی از این آوارگان، در نتیجه تخریب منازلشان همچنان در این اردوگاه‌ها زندگی را به سر می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها