تداوم تحرکات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در مرز لبنان

همزمان با تداوم تحرکات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در مرز لبنان، نیروهای اضطراری بین‌المللی یونیفل (وابسته به سازمان ملل) اقدامات پیشگیرانه خود در مرز لبنان و اراضی اشغالی را به اجرا درآوردند.
کد خبر: ۵۹۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳ - 19June 2023

تداوم تحرکات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در مرز لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از القدس العربی، شاهدان عینی لبنانی اعلام کردند که صبح امروز (دوشنبه) بولدوزرهای نظامی رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات نامشروع خود، به اجرای عملیات حفاری در نزدیکی سیم‌خاردارهای روبه‌روی روستای رامیا در منطقه بنت جبیل در جنوب لبنان، مبادرت ورزیده‌اند و نیروهای یونیفل و ارتش لبنان نیز به کنترل اوضاع در این منطقه پرداخته‌اند.

این در حالی است که در نتیجه تجاوزها و اقدامات نامشروع هفته‌های گذشته رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف مرز میان لبنان و اراضی اشغالی، به‌ویژه مزارع شبعا و تپه‌های کفرشوبا، این مناطق شاهد تنش‌های امنیتی میان ارتش لبنان و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

در همین راستا، گشتی‌های خودرویی و پیاده نیروهای اضطراری بین‌المللی یونیفل، اقدامات پیشگیرانه خود را در خط آبی در مرز لبنان و اراضی اشغالی، با هدف تثبیت امنیت و ثبات، به اجرا درآورده‌اند.

همچنین بالگردهای یونیفل با پروازهای خود بر فراز خط آبی در مرز لبنان و اراضی اشغالی، اقدامات نظارت نظامی را به اجرا درآورده‌اند.

از سوی دیگر، منابع لبنانی گزارش دادند که امروز دو گروه از ناظران سازمان ملل متحد، با استفاده از یکی از بالگردهای تیم لجستیک یونیفل نسبت به بررسی میدانی اوضاع و گشت‌زنی در مرز لبنان و اراضی اشغالی اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها