معاون سیاسی، امنیتی و احتماعی استاندار مازندران:

تبیین و ترویج فرهنگ علوی و نقد منصفانه وظیفه رسانه‌هاست

«سلگی» با بیان اینکه فریاد عدالت خواهی مردم دیار علویان باید از زبان اصحاب رسانه و خبر بازگو شود، گفت: رسانه‌ها فرهنگ علوی و نقد منصفانه را تبیین و ترویج کنند.
کد خبر: ۵۹۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹ - 20June 2023

تبیین و ترویج فرهنگ علوی و نقد منصفانه وظیفه رسانه‌هاستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «روح الله سلگی» معاون سیاسی، امنیتی و احتماعی استاندار مازندران امروز در آئین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۰هزار و چهارصد شهید دوران دفاع مقدس از استان مازندران به عنوان استان شعر، ادب و رسانه یاد کرد و اظهار داشت: بازخوانی و بازنشر هویت اصیل دیار علویان یکی از اهداف به شمار می‌آید.

وی به سبقه دینی مردم مازندران اشاره کرد و افزود: مردم این استان اولین حکومت شیعیان را ۷۰۰ سال قبل از تشکیل حکومت علوی در دوران صفویه تأسیس کردند که نشان از اراده مردمان دیار علویان به فساد ستیزی و عدالت خواهی دارد.

این مسئول با بیان اینکه استان مازندران استان رسانه و عرضه محتوای رسانه‌ای است، به فعالیت بی‌شمار رسانه‌های مکتوب و مجازی در استان اشاره کرد و ادامه داد: فریاد عدالت خواهی مردمان این دیار باید از زبان اصحاب رسانه و خبر بازگو شود.

سلگی با تأکید بر اینکه نباید رسانه به ابزار جنگ نیابتی برای تسویه حساب‌های شخصی بدل شود، تصریح کرد: رسانه نباید ابزار تضعیف و تخریب شود بلکه رسانه باید فرهنگ علوی و نقد منصفانه را تبیین و ترویج کنند.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه می‌دانند فرهنگ اصیل علوی را نباید از ریل اصلی و ترقی خود خارج کنند، خاطرنشان شد: اگر مسیر توسعه فرهنگ علوی از ریل درست خارج شود با زوال و انزوا مواجه خواهیم شد.

سلگی خطاب به اصحاب خبر و رسانه استان با تمامی سلایق خاطرنشان شد: برای ترویج و تعمیق باور‌های دینی و انقلابی بیش از پیش تلاش کنند تا نقشه‌های شوم جریان دین ستیزی دشمنان انقلاب نقشه برآب شود.

وی با بیان اینکه ردپای نفوذ فرهنگی در استان‌های شمالی به ویژه مازندران دیده شده است، گفت: احیای مناسک و آئین و سنن اصیل مازندران را پیگیریم.

سلگی با بیان اینکه سال گذشته ۹۷میلیون شب اقامت در استان مازندران ثبت شد، گفت: سرانه فرهنگی استان جوابگوی این حجم از جمعیت نیست. 

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم ۱۴ آبان بعنوان روز مازندران در تقویم جمهوری اسلامی درج شد و سال گذشته مراسم بزرگداشت روز مازندران در روستای صالحان بخش کجور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

سلگی با بیان اینکه امروز شاهد نظام سلبریتی‌پرور غرب در کشور هستیم، گفت: غربی‌ها تلاش دارند بین سلبریتی‌ها قهرمان سازی کنند تا اصغرفرهادی‌ها در کشور تربیت شوند و از وضعیت داخل کشور سیاه نمایی کنند.

به گفته معاون استاندار مازندران متولیان فرهنگی استان باید حافظ فرهنگ اصیل منطقه در برابر خرده فرهنگ‌ها باشند چراکه این اندک بودجه جوابگوی این حجم کار نیست.

در این مراسم «احسان آهنگر» به عنوان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران معرفی شد و از خدمات «حسین جوادی» تکریم به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار