رییس موسسه فقهی ائمه اطهار:

ارزش‌های انقلاب در قالب کنگره‌های شهدا به جامعه منتقل شود

آیت‌الله «فاضل» گفت: اهداف و ارزش‌های شهدا و انقلاب باید در قالب کنگره‌های شهدا به درستی به نسل جوان منتقل شود.
کد خبر: ۵۹۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴ - 21June 2023

ارزش‌های انقلاب در قالب کنگره‌های شهدا به جامعه منتقل شود

به گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «محمدجواد فاضل لنکرانی» رییس موسسه فقهی ائمه اطهار (ع) در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی شهید حسین مالکی نژاد اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی مسأله مداحی و مرثیه‌سرایی یک جایگاه ویژه‌ای پیداکرده است.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، اشعار مداحی رنگ و بو و جنس دیگری پیداکرده است، گفت: وی اضافه کرد: تا قبل از دوران انقلاب اسلامی اشعاری که در خصوص اهل‌بیت (ع) سروده می‌شود فارغ از زمان و مکان بود درحالی‌که بعد از انقلاب این اشعار منطبق با شرایط سیاسی و اجتماعی زمانه شد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: در قالب کنگره شهید مالکی‌نژاد به‌عنوان شهید شاخص جامعه مداحان کشور در سال‌جاری شایسته است شرایط سیاسی و اجتماعی داخلی و خارجی به همراه اهداف شهدای گران‌قدر به مردم منتقل شود.

وی ادامه داد: در قالب این کنگره‌ها باید اهداف و ارزش‌های شهدا و انقلاب به‌درستی به نسل جوان منتقل شود، هنوز فاصله زیادی بین نهاد‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و اجرایی با سیره و سلوک شهدا وجود دارد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی عنوان کرد: هنوز ما به حقیقت انقلاب اسلامی نرسیده‌ایم، این مسأله به‌نوبه خود نشان از عظمت و حقیقت الهی آن است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود انقلاب اسلامی انفجار نور بود یک ادعای کاملاً واقعی است، انوار نورانی انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌های زندگی افراد تأثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار