یادداشت/ سردار عباسی

کارآمدی پلیس در پرتو پایداری اجتماعی

کارآمدی پلیس در پرتو دانش با توجه و تمرکز بر باروری پایداری اجتماعی یکی از مهم‌ترین محورهایی است که با تلاش و عزم راسخ خادمان نظم و امنیت و همراهی و همگامی سازمان‌ها و مردم در کنار توسعه پایداری فیزیکی و زیباسازی شهری تبلور می‌یابد.
کد خبر: ۵۹۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ - 21June 2023

کارآمدی پلیس در پرتو پایداری اجتماعیگروه استان‌های دفاع‌پرس- سردار «کریم عباسی» معاون هماهنگ‌‌کننده انتظامی استان خراسان رضوی؛ گرانبهاترین منبع و سرمایه در زندگی انسان‌ها، زمان است و دیگر منابع و سرمایه‌های زندگی به‌واسطه این گوهر، ارزش و بها می‌یابند.

شناخت قدر و بهای این سرمایه که با هیچ سرمایه دیگری قابل سنجش و مقایسه نیست برای پیشبرد برنامه‌ها و تحقق اهداف بسیار ضروری و زیرساختی محسوب می‌شود.

انسان‌ها از تمام سرمایه‌ها و داشته‌های‌شان مانند سلامتی، جوانی، زیبایی و اموال خود مراقبت می‌کنند اما به علت نبود اهداف جامع و روشن، برنامه‌ریزی، اولویت‌بندی و دیدگاه‌های مشخص شاهد هدر رفت زمان به‌عنوان سرمایه اصلی و اساسی زندگی  هستیم.

مدیریت زمان یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای کنترل موقعیت‌ها و پیشبرد صحیح و اصولی برنامه‌هاست و در این صورت وضعیت‌ها و وقایع مختلف نمی‌توانند افراد را غافلگیر و سردرگم کنند.

بر این اساس شرایط و فرصت‌های مغتنمی برای مدیریت شایسته بر وظایف و زندگی فردی و شغلی انجام فراهم و این مهم از مؤلفه‌هایی است که با بارورسازی خلاقیت‌ها و کاهش فشارهای روحی و روانی، رضایت همه‌جانبه و موفقیت در عرصه فردی و  شغلی را در پی دارد.

برای نیل به این اصل باید بگوییم پایه موفقیت‌ها بر تصویری کلی و مطلوب از برنامه‌ها و تعریفی صحیح و همه‌جانبه از اهداف استوار است.

بی‌تردید بهترین روش برای سازماندهی امور با آماده‌سازی امکانات، منابع و ابزار در تحقق اهداف، توجه به اصل برنامه‌ریزی است که با تهیه جدول زمانبندی و تقید بر تصمیم‌گیری به موقع و اقدام لازم میسر می‌شود.

در این عرصه، دانش نیز دارایی پایان‌ناپذیری است که در عصر اطلاعات باید از آن به‌عنوان اقتصاد دانش یاد کنیم.

 اهمیت این مسئله با افزایش انتظارات افکار عمومی و انتظارات افراد از خود و همچنین تعریف وظایف در سلسله مراتب سازمانی همراه با تغییرات و تحولات دنیای ارتباطات بیش از پیش نمایان می‌شود تا جایی که برنامه‌ریزان، مدیران، کارکنان و مجریان طرح‌ها ناگزیر از افزایش و ارتقای دانش با در نظر داشت اصل زمان هستند.

این اصل در سازمان انتظامی که ناظر و ناظم برقراری نظم و امنیت و مجری طرح‌های اجتماعی و انتظامی به منظور تأمین آسایش و امنیت شهروندان است از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

دانش، محرک امنیت است و امنیت زیرساخت نبوغ و تبلور دانایی که با بهره‌وری درست از منابع در پرتو مدیریت زمان تجلی و نمود می‌یابد.

کارآمدی پلیس در پرتو دانش با توجه و تمرکز بر باروری پایداری اجتماعی یکی از مهم‌ترین محورهایی است که با تلاش و عزم راسخ خادمان نظم و امنیت و همراهی و همگامی سازمان‌ها و مردم در کنار توسعه پایداری فیزیکی و زیباسازی شهری تبلور می‌یابد.

مدیریت زمان بر پایه دانش به پلیس این امکان را می‌دهد طراحی فیزیکی و اجتماعی را با بکارگیری توان و ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی و کاربست زیرساخت‌های نرم که در پرتو مشارکت‌های فعال اجتماعی میسر و شامل فراهم‌آوری بسترهای بهداشتی، آموزشی، خدماتی، تفریحی، فرهنگی و ... می‌شود با همسویی ساختارهای غیررسمی مانند سازمان‌های داوطلب و روابط عمومی درهم تنیده و نظم و امنیت را به شایسته‌ترین سطح ممکن می‌رساند.

پلیس در مسیر هوشمندسازی از ابزارها و فن‌آورهایی استفاده می‌کند که با باز تعریفی علمی از ساختارهای اجرایی، مصمم و استوار می‌تواند به اهداف متعالی خود که به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای کسب رضایت خدواند و در امتداد آن رضایت مردم عزیز در حراست از امنیت و تأمین اسایش عمومی و ارتقای توانایی‌های سازمان و صیانت از شأن کارکنان و پرورش پلیس‌های تخصصی است گام بردارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار