اردوغان: از روسیه عذرخواهی نمی‌کنیم

رئیس‌جمهور ترکیه دو روز پس از سرنگون کردن جنگنده روسی در آسمان شمال غرب سوریه، اعلام کرد، کشورش از روسیه عذرخواهی نمی‌کند.
کد خبر: ۵۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ - 26November 2015

اردوغان: از روسیه عذرخواهی نمی‌کنیم

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «رجب طیب اردوغان» رئیسجمهوری ترکیه امروز در گفتوگو با شبکه خبری «سی.ان.ان»، اعلام کرد که کشورش از روسیه به دلیل ساقط کردن جنگنده «سوخو-24» عذرخواهی نمیکند.

ولادیمیر پوتین امروز پنجشنبه گفته بود که سرنگونی هواپیما خنجرزدن از پشت بود و مسکو هنوز عذرخواهی روشنی از طرف ترکیه نشنیده است.

اردوغان به سیانان تاکید کرد که روسیه است که به دلیل نقض حریم هوایی ترکیه باید از آنکارا عذرخواهی کند.

وی در پاسخ به سوال مجری سیانان درباره اینکه ایا ترکیه به خاطر سرنگون کردن سوخو ۲۴ عذرخواهی میکند، گفت: «فکر میکنم یک طرف وجود دارد که باید عذرخواهی کند و آن طرف ما نیستیم. آنهایی که حریم هوایی ما را نقض کردند باید عذرخواهی کنند».

رئیسجمهور ترکیه افزود: «خلبانان ما و نیروهای مسلح ما فقط وظایفشان را انجام دادند که این وظایف شامل پاسخ دادن به نقض حریم هوایی ترکیه است».

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با رد اظهارات مقامات روسیه درباره مقابله با تروریستهای داعشی در منطقهای که سوخو ۲۴ هدف قرار گرفت، گفت: « داغعشی آنجا نیست. ما را فریب ندهید. ما موقعیت مکانهای استقرار داعش را میدانیم».

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها