دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

واکنش آمریکا به حمله پلیس آلبانی به پایگاه گروهک منافقین

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که از حمله نیرو‌های پلیس آلبانی به مقر گروهک تروریستی منافقین حمایت می‌کند.
کد خبر: ۵۹۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵ - 21June 2023

واکنش آمریکا به حمله پلیس آلبانی به پایگاه گروهک منافقینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سمیه قاسمیان؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ارسال بیانیه‌ای به فاکس‌نیوز در واکنش به حمله پلیس آلبانی به مقر گروهک تروریستی منافقین اعلام کرد که آمریکا از حمله پلیس آلبانی به مقر گروهک تروریستی منافقین حمایت می‌کند.

در این‌بیانیه آمده است: «به واشنگتن اطمینان داده شده که تمامی اقدامات (پلیس آلبانی) مطابق با رعایت قوانین مربوطه از جمله قوانین مرتبط با حفاظت از حقوق و آزادی‌های تمامی افراد در آلبانی انجام شده است. ما از حق دولت آلبانی برای تحقیق دربارۀ فعالیت‌های غیرقانونی احتمالی در خاک خود حمایت می‌کنیم.

شامگاه سه‌شنبه «محمد رومبولاکو»، رئیس پلیس آلبانی پس از حمله نیرو‌های پلیس این کشور به مقر گروهک تروریستی منافقین در نشست خبری همراه با «بلدی کوچی»، وزیر کشور آلبانی توضیحاتی ارائه داد.

رومبولاکو در تشریح حمله نیرو‌های پلیس به مقر تروریست‌های منافقین گفت: برخی افراد حاضر در کمپ تلاش داشتند سد راه نیرو‌های پلیس قرار بگیرند؛ پلیس رفته بود که رایانه‌هایی (کامپیوتر) که در ۱۷ ساختمان قرار داشتند ضبط کند. مقامات (منافقین) هم با پلیس همکاری نکردند.

به گفته رومبولاکو «در جریان این درگیری ۱۵ نیروی پلیس مجروح و ۲۱ نفر از ساکنان «اشرف ۳» هم به علت جراحت‌های وارده از اسپری فلفلِ پلیس به بیمارستان منتقل شدند.»

بلدی کوچی، وزیر کشور آلبانی هم درباره علت یورش ناگهانی پلیس به مقر گروهک منافقین افزود: مطابق توافق ۲۰۱۴ بین ما و اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین)، اعضای این سازمان صرفا به دلایل انسان‌دوستانه در کشو ما پناهنده شدند، اما آن‌ها با انجام اقدامات تروریستی و سایبری (علیه آلبانی) این توافق را نقض کردند. عملیات روز سه‌شنبه مطابق قوانین و براساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم انجام شد.

رسانه‌های آلبانی دیروز اعلام کردند که پلیس این کشور به مقر گروهک منافقین در این کشور حمله کرده است؛ پلیس آلبانی در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که این اقدام را مطابق با حکم دادگاه این کشور و به دنبال نقض توافقات صورت گرفته از سوی این گروهک انجام داده است. حمله به مقر منافقین پس از آن روی داد که احتمال حضور تعدادی از مظنونین به حملات سایبری در این مقر‌ها گزارش شد.

پلیس در این‌باره افزود که به مقر‌های اشرف ۳ و اشرف ۴ در منطقه «مانز» برای انجام عملیات جستجو رفته است. عملیات جستجو در راستای اجرای قانون ویژه پیگرد علیه فساد و جنایت سازمان یافته (GJKKO) انجام شده است.

از سوی دیگر، «تاپ چنل تی وی» در گزارشی در این خصوص اعلام کرد که در حمله پلیس آلبانی یک نفر از تروریست‌های منافقین به هلاکت رسیده و ده‌ها تَن از آن‌ها نیز زخمی شده‌‍اند.

دیروز رویترز نیز در گزارشی اختصاصی اعلام کرد به نامه‌ای از دولت فرانسه دست یافته که نشان می‌دهد برگزاری تجمع سالانه «اپوزیسیون ایرانی» (گروهک منافقین) ممنوع شده و این نامه برای سران سازماندهندگان این تجمع ارسال شده است.

به نوشته رویترز ممنوعیت برگزاری این تجمع هم‌زمان با تلاش کشور‌های غربی برای کاهش تنش با ایران و چند هفته پس از آن اعلام می‌شود که کشور‌های اروپایی و ایران چند تبادل زندانی انجام دادند و همچنین دو هفته پیش امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تماس تلفنیِ ۹۰ دقیقه‌ای با ایراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران داشت.

بنا بر گزارش رویترز، عناصر گروهک منافقین، طی سال‌های اخیر تجمع‌ها و گردهمایی‌های مختلفی در شهر پاریس، پایتخت فرانسه با حضور مقامات ارشد اروپایی و آمریکایی و عربی برگزار می‌کردند.

رویترز می‌گوید پلیس فرانسه با ارسال بیانیه‌ای به این خبرگزاری این خبر را تأیید کرده و گفته که به علت مشکلات امنیتی و اخلال در نظم عمومی این تجمع لغو شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار