معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

برگزاری یادواره شهدای «پد خندق» در یاسوج

«دیماد» از برگزاری یادواره شهدای عملیات «پد خندق» در یاسوج همزمان با سالروز این عملیات خبر داد.
کد خبر: ۵۹۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸ - 21June 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، نشست هم‌اندیشی و هماهنگی یادواره شهدای «پد خندق» امروز با حضور معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از خبرنگاران در سالن جلسات اداره‌کل بنیاد شهید برگزار شد.

«سید ابوذر دیماد» معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: رسانه به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان در انعکاس اخبار و اطلاع‌رسانی است و در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همواره یاری‌گر بنیاد شهید بوده‌ است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات پد خندق، افزود: چهارم تیر ۱۳۶۷، فرزندان این استان در تیپ ۴۸ فتح در جاده پد خندق حماسه‌ای خلق کردند که گواه عظمت این حماسه، صحبت‌های مسئولان وقت در خصوص رشادت‌های رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد بود.

معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: در عملیات پد خندق، ۱۱۹ نفر شهید شدند که ۸۷ نفر از شهدا از استان کهگیلویه و بویراحمد بودند.

دیماد خاطرنشان کرد: همچنین ۷۸ نفر از رزمندگانی که در این عملیات حضور داشتند توسط دشمن بعثی به اسارت گرفته شدند و بیش از ده‌ها نفر از رزمندگان ما در این عملیات مجروح شدند.

وی بیان داشت: با توجه به اهمیت این حماسه بزرگ می‌طلبید که اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و همه دستگاه‌های متولی، برای گرامیداشت این روز، مراسمی برگزار کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در این راستا، یادواره شهدای عملیات پد خندق چهارم تیر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۰ با حضور اقشار مختلف در گلزار شهدای شهر یاسوج برگزار می‌شود.

این مسئول متذکر شد: در کنار برگزاری این یادواره، برای تداعی ذهن حاضران در عملیات و همچنین نسل جوان، جاده پد خندق را در ورودی محل برگزاری یادواره طراحی کردیم.

معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد برگزاری نمایشگاهی از آثار ادبی دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های جانبی این یادواره دانست و عنوان کرد: هدف از برگزاری این نشست، هم اندیشی برای انعکاس بهتر و اتخاذ تمهیدات لازم برای پوشش خبری این یادواره است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار