محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی در نشست «آستانه»

شرکت‌کنندگان در بیستمین دور نشست آستانه درباره سوریه با صدور بیانیه‌ای تحریم های آمریکا و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه این کشور را محکوم کردند.
کد خبر: ۵۹۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ - 21June 2023

محکومیت تحریم‌های آمریکا و تجاوزات رژیم صهیونیستی در نشست «آستانه»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، بیستمین دور نشست آستانه درباره سوریه که از دیروز سه‌شنبه با حضور هیئت‌های ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشور‌های ضامن مذاکرات و هیأت نمایندگی دولت سوریه آغاز شده بود، با صدور بیانیه‌ای به کار خود در پایتخت قزاقستان پایان داد.

در این بیانیه بر پایبندی قاطعانه به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه تأکید شد.

شرکت‌کنندگان در مذاکرات «آستانه ۲۰» همچنین بر اهمیت تداوم تلاش‌های مؤثر برای احیای روابط ترکیه و سوریه تاکید کردند.

در ادامه این بیانیه بر مخالفت با همه تلاش‌ها برای ایجاد و تحمیل واقعیت‌های میدانی در سوریه از جمله طرح‌های غیرقانونی تجزیه طلبانه و ضرورت تداوم همکاری‌ها برای مبارزه با تروریسم تأکید شد.

طرف‌های حاضر در نشست آستانه در بیانیه خود، حملات رژیم صهیونیستی به اراضی سوریه به‌ویژه حملات به مراکز غیرنظامی را محکوم کردند و آن را نقض قوانین بین المللی و حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و عامل بی‌ثباتی در منطقه دانستند و تأکید کردند که رژیم صهیونیستی باید به قطعنامه‌های بین المللی که اشغال منطقه جولان سوریه را غیرقانونی اعلام کرده است، پایبند باشد.

در این بیانیه همچنین بر مخالفت با تمام تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه که ناقض قوانین بین المللی و حقوق بشری و منشور سازمان ملل است، تأکید شد.

شرکت‌کنندگان در نشست آستانه در پایان بیانیه خود ضمن استقبال و تمجید از همکاری دولت سوریه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق آسیب دیده از زلزله، از جامعه جهانی و سازمان ملل و آژانس‌های حقوق بشری وابسته به آن خواستند تا کمک‌های خود را به تمام مناطق سوریه افزایش دهند و برای ترمیم و بازسازی زیرساخت‌های اساسی این کشور از جمله آب، برق، بهداشت و درمان و آموزش تلاش کنند.

در این نشست که در روز‌های ۲۰ و ۲۱ ژوئن در آستانه برگزار شد، علاوه بر «گیر پدرسن» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نمایندگانی از کشور‌های اردن، لبنان و عراق به عنوان ناظر شرکت کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار