رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

تربیت نیرو و ساخت ظرفیت‌های جدید از مهم‌ترین ویژگی‌های اساتید بسیجی است

آیت الله «رجبی» گفت: یکی از شاخص‌های وجودی اساتید بسیجی همچون مرحوم آیت الله مصباح، تربیت نیروی آینده کشور و ساختن ظرفیت‌های جدید است.
کد خبر: ۵۹۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳ - 21June 2023

تربیت نیروی انسانی از مهم‌ترین ویژگی‌های اساتید بسیجی است

به گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «محمود رجبی» رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در همایش روز ملی بسیج اساتید در این موسسه اظهار داشت: همه کسانی که عضو بسیج اساتید هستند باید بدانند که خداوند لطف و نعمت بزرگی به آن‌ها عطا کرده است.

وی افزود: اساتید بسیجی از فرصت طلایی پیش آمده استفاده بهینه کنند و قدردان این لطف الهی باشند.

آیت الله رجبی گفت: همه ما مدیون نهاد مقدس بسیج هستیم و دراین بین بسیج اساتید با توجه به نقش‌آفرینی خاص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به دستاورد‌های جهشی کشور در حوزه هسته‌ای، نانو، موشکی و غیره، گفت: بسیاری از دانشمندان و متخصصان این عرصه‌ها جزو اساتید بسیجی بودند، مهم‌ترین ویژگی این اساتید شناخت درست تکلیف و وظیفه در جایگاهی که در آن قرار دارند، بوده است.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: این اساتید بسیجی با شناخت درست از وظیفه خود، در انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی اولویت‌بندی کرده و به سراغ اولویت اول می‌رفتند.

وی ادامه داد: ویژگی دوم دانشمندان تأثیرگذار کشور در صنایع پیشران این است که پس از شناخت وظیفه و اولویت‌بندی آن، با تمام قوا ظرفیت‌های موجود را پای‌کار می‌آورند.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: یکی از شاخص‌های وجودی این قبیل از دانشمندان که آیت‌الله مصباح یزدی از مصادیق بارز آن بود، تربیت نیروی آینده کشور و ساختن ظرفیت‌های جدید است.

آیت‌الله رجبی اضافه کرد: احساس مسوولیت در برابر دین، ارزش‌های الهی و اولویت‌های نظام و رهبری در کنار نگرانی از توطئه‌های دشمنان جزو ویژگی‌های مهم اساتید بسیجی و دغدغه‌مند است.

آیت‌الله رجبی بابیان اینکه رصد تحولات و برنامه‌های دشمن پیش‌شرط حضور به‌موقع و اقدام تأثیرگذار است، افزود: اگر به هشدار، منویات و سخنان مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته عمل می‌شد، بسیاری از فتنه‌ها و مشکلات جاری در عرصه اجتماعی، فضای مجازی و ... به وجود نمی‌آمد.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) همچنین از اخلاص و معنویت بعنوان ویژگی بارز اساتید انقلابی و بسیجی یادکرد و نسبت به عمق‌بخشی به این روحیه تأکید کرد.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت توسل و ارتباط مستمر با اهل‌بیت عصمت و طهارت عنوان کرد: راه عمق‌بخشی به معنویت و دریافت امداد‌های الهی، ارتباط قلبی همیشگی با این ذوات مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار