معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان:

گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط تنها راه حل بن‌بست لبنان است

نعیم قاسم در سخنانی اعلام کرد که تنها راه حل بن‌بست سیاسی کنونی در لبنان، اجرای گفتگو‌های بدون پیش‌شرط، میان گروه‌های سیاسی این کشور است.
کد خبر: ۵۹۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴ - 21June 2023

گفتگوی بدون پیش‌شرط تنها راه حل بن‌بست لبنان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی، تنها راه حل خروج لبنان از بن‌بست سیاسی کنونی را اجرای گفت‌وگو‌های بدون پیش‌شرط، میان گروه‌های سیاسی لبنان دانست.

نعیم قاسم با اشاره به جلسه پیشین پارلمان لبنان در خصوص انتخاب رئیس جمهور این کشور، اعلام کرد: جلسه روز چهارشنبه پارلمان جهت انتخاب رئیس جمهور، ثابت کرد، نامزدی که با هدف رویارویی با دیگر احزاب معرفی بشود، موفق به کسب آرا و تصدی مقام ریاست جمهوری نخواهد شد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: تنها با اجرای گفت‌وگو می‌توان به بن‌بست موجود پایان داد.

قاسم با اشاره به تمایل حزب‌الله در خصوص اجرای گفت‌وگو با گروه‌های سیاسی دیگر افزود: چرا ما همزمان با پافشاری خود نسبت به نامزدی سلیمان فرنجیه گروه‌های سیاسی را به اجرای گفت‌وگو دعوت می‌کنیم؟ زیرا در جریان گفت‌وگو، میان طرف‌های گفت‌وگو، پرسش و پاسخ رخ می‌دهد، اختلافات مشخص می‌شود و به دنبال راه حلی برای از بین بردن این اختلافات خواهیم گشت.

وی با رد برخی سخنان در خصوص پیش‌شرط‌های اجرای گفت‌وگو ادامه داد: در عین دعوت به گفت‌وگو، این‌که برخی افراد اعلام کنند تنها با حذف نام سلیمان فرنجیه تمایل به گفت‌وگو دارند را نمی‌پذیریم. این افراد نمی‌توانند خواسته خود را به قشر بزرگی از مردم لبنان که خواستار نامزدی فرنجیه هستند تحمیل کنند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار