فرمانده سپاه انصارالحسین (ع):

شهید چمران خالق جنگ‌های نامنظم بود

سردار «مجیدی» با اشاره به اینکه شهید چمران خالق جنگ‌های نامنظم بود، گفت: ایشان علاوه بر اینکه نخبه علمی بود، نخبه نظامی نیز بود.
کد خبر: ۵۹۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ - 21June 2023

شهید چمران خالق جنگ‌های نامنظم بودبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مظاهر مجیدی» فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در مراسم بزرگداشت روز بسیج اساتید که با حضور اساتید بسیجی در سالن شهید چمران دانشگاه بوعلی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران اظهار داشت: شاید اگر بخواهیم یک الگوی بسیار موفق در انقلاب اسلامی معرفی کنیم آن فرد شهید چمران باشد.

وی با تشریح ابعاد شخصیتی شهید چمران به فعالیت‌های او در آمریکا، لبنان و ایران، افزود: شهید چمران پس از بازگشت به کشور در کردستان حضور یافت و حماسه خلق کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه عموما وقتی از شهید چمران حرف می‌زنیم بُعد علمی ایشان را مورد توجه قرار می‌دهند، ابراز کرد: ایشان علاوه بر اینکه نخبه علمی بود، نخبه نظامی نیز بود و در ابتدای جنگ که ما شرایط مناسب نظامی نداشتیم و نیاز بود دشمن را در همه ابعاد بررسی کنیم و توان آن را بسنجیم، شهید چمران برای تحقق آن دست به انجام عملیات نامنظم کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید چمران خالق جنگ‌های نامنظم بود، عنوان کرد: در کشور پس از انقلاب نیز به دلیل شرایط نامناسبی که داشتیم باید قدم قدم جلو می‌رفتیم و علیه دشمن اقدام می‌کردیم که شهید چمران این کار را کرد؛ در اصل به واسطه کار او بود که ما بعدها توانستیم عملیات‌های بزرگ را انجام دهیم.

سردار مجیدی گفت: اقدام شهید چمران برای ما تجربه ارزشمندی اندوخت؛ در پاوه ما با ترکیب مختلف باید می‌جنگیدیم، او در آنجا هنرنمایی کرد و برخی افرادی که در کنار شهید چمران در پاوه جنگیدند، رزمندگانی همدانی بودند.

وی با بیان اینکه باید برای معرفی چنین افرادی وقت بگذاریم، خاطرنشان کرد: در آستانه دومین کنگره ملی شهدای استان هستیم و چند ماه دیگر وقت نداریم، ۸ هزار شهید استان به ویژه شهدای علمی نیازمند این است که کار برای معرفی آنها انجام دهیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ضمن گرامیداشت شهید حیدری با اشاره به نگاه عمیق وی به مقاومت، ابراز کرد: چقدر می‌توانیم توان بگذاریم او و امثال او را معرفی کنیم.

وی بیان داشت: قرار است دبیرخانه دائمی برای کنگره شهدا ایجاد کنیم تا مسیر ادامه یافته و فضا برای معرفی شهدا فراهم شود، وقتی شهید همدانی به سوریه رفت، وقتی شرایط بحرانی شد، وی خانواده خود را به داخل بحران برد، این کار او برای افراد سوریه بسیار معنا داشت.

سردار مجیدی متذکر شد: ما فکر می‌کردیم جهاد فقط جنگیدن است، اما رهبری وقتی گفتند جهاد تبیین، جهاد خدمت و...‌ ابعاد دیگری یافت، در جهاد تبیین باید کار شود تا بتوانیم ابعاد انقلاب ۴۴ ساله را برای مردم بیان کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها