امام جمعه دهدشت:

قوه قضائیه رکن رکین نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام «وحدانی‌فر» با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: قوه قضائیه رکن رکین نظام اسلامی است.
کد خبر: ۵۹۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ - 23June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، حجت‌الاسلام «علی وحدانی‌فر» امام جمعه دهدشت امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با یادآوری روز عرفه اظهار داشت: عرفه روز شناخت، توبه، بندگی و روز استغفار است و باید در این روز به سوی اعمال صالح پیش رویم چرا که خدای رحمن در این شب و روز بسیار عطا می‌کند و مورد لطف قرار می‌دهد.

وی افزود: روز عید قربان روز گذشت از نفسانیات است، لذا یکی از مسائلی که باید توجه جدی شود مسئله احیاء سنت قربانی است.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه برخورد دولت آلبانی با منافقین درس و عبرت‌های زیادی دارد، گفت: نخستین درسی که دارد قدرت بازدارندگی بالای نظام جمهوری اسلامی و توان نظام و غلبه بر تهدیدها است.

وحدانی‌فر خاطرنشان کرد: بعد از جنگ ترکیبی در پاییز گذشته که دشمن با این‌ها داشت و امروز جهان این اتفاق را دید و فتنه ترکیبی شکست خورد و این نشانه اقتدار نظام اسلامی و دیپلماسی همراه با میدان عزتمندانه اسلامی است.

وی تصریح کرد: دیگر پیام مهم این اتفاق برای داخل این است که به عناصر خودفریفته با سابقه انقلابی می‌گوییم مراقب باشید این‌هایی که اروپا و غرب حمایتشان می‌کرد امروز بیرونشان کردند، شمایی که علیه نظام مصاحبه می‌کنید درس بگیرید و این کار برای شما عبرت شود.

امام جمعه دهدشت خطاب به مزدوران قلم به دست داخلی گفت: جمهوری اسلامی درخت تنومندی است و با هزار تبر از ریشه در نخواهد آمد و منتظر سیلی سخت به صورت همه مزدوران باشید.

وحدانی‌فر با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، از این قوه به عنوان رکن رکین نظام اسلامی نام برد و اضافه کرد: در این جایگاه دهان مفسدین بسته است و از زمان آمدن آیت‌الله رئیسی به قوه مجریه، منافذ فساد بسته شده است.

وی یکی از مشکلات مردم در این راستا را روند طولانی و خسته‌کننده اطاله دادرسی عنوان و خواستار رفع این مشکل شد و بیان داشت: دولت در این زمینه کمک کند و نهایت تلاش را برای جذب قضات جوان، مؤمن و انقلابی به کار گیرد.

امام جمعه دهدشت از قضات خواست با نگاه رأفت اسلامی به مردم کمک کنند و ابراز داشت: اگر با مفسدین و دانه‌درشت‌ها مقابله صورت بگیرد، آرامش در جامعه حاکم خواهد شد.

وحدانی‌فر با بیان این‌که متأسفانه برخی محاسن‌سفیدها برای برخی جرم‌ها ورود می‌کنند، گفت: این جای تعجب دارد، از قوه قضائیه تقاضا داریم کسانی که نسبت به نوامیس مردم ابایی ندارند را بدون تعارف با آن‌ها برخورد صورت گیرد.

وی همچنین خواستار برخورد با ترک فعل مسئولان شد و بیان کرد: مسئولان کم‌توجه داریم که اگر با این‌ها برخورد شود برخی مشکلات حل می‌شود.

امام جمعه دهدشت با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: این سازمان از افتخارات امام است، اما نسبت به مسئله مالی آن کم توجهی می‌شود، اگر به اندازه برخی فیلم‌های سینمایی به آن اعتبار می‌دادند کارهای بهتری انجام خواهد گرفت.

پایان پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار