ابوظبی خواستار توقف اقدامات تروریستی شهرک‌نشینان در فلسطین اشغالی شد

امارات عربی متحده در بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی خواست که از تنش‌زایی در کرانه باختری جلوگیری کند. ابوظبی خواستار توقف اقدامات تروریستی شهرک‌نشینان در فلسطین اشغالی شد
کد خبر: ۵۹۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷ - 23June 2023

ابوظبی خواستار توقف اقدامات تروریستی شهرک‌نشینان در فلسطین اشغالی شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، امارات عربی متحده، عصر امروز (جمعه)، به حملات تروریستی شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینان در کرانه باختری واکنش نشان داد.

صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست، ظهر روز چهارشنبه هفته جاری، به منطقه ترمسعیا (مرکز کرانه باختری) حمله کردند و خانه‌ها و خودروی فلسطینیان را تحت تدابیر امنیتی نظامیان صهیونیست به آتش کشیدند. به دنبال این اقدام یک فلسطینی به شهادت رسید و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، وزارت امور خارجه این کشور ضمن محکومیت این حملات، از مقامات رژیم خواست دست به انجام اقدامی نزنند که تنش و خشونت در خاک فلسطین را تشدید کند و همچنین از افزایش تنش‌ها در فلسطین اشغالی جلوگیری کنند.

ابوظبی در ادامه خواستار جلوگیری از بروز چنین اقدامات تروریستی و محاکمه شفاف و بی‌طرف افرادی شد که باعث تشدید تنش در کرانه باختری شده‌اند.

وزارت امور خارجه امارات همچنین بر اهمیت حمایت از تلاش‌های کشور‌های منطقه و جهان در جهت متوقف‌سازی تنش و صلح در خاورمیانه تاکید کرد و گفت که اقدامات غیرقانونی‌ای که دست‌یابی به راهکار دودولتی و تشکیل کشور مستقل فلسطین بر پایه مرز‌های سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را تهدید می‌کنند، باید متوقف شوند.

«حسین الشیخ» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، روز چهارشنبه، در واکنش به حمله شهرک‌نشینان به فلسطینی‌ها کابینه رژیم صهیونیستی را مسئول این اقدام دانست و خواستار تشکیل کمیته‌های مردمی برای محافظت از اموال شهروندان فلسطینی و مقابله با شهرک‌نشینان شد.

الشیخ همچنین از دولت آمریکا و جامعه بین‌الملل خواسته بود که کابینه رژیم صهیونیستی و ارتش این رژیم را وادار کند جلوی حملات شهرک‌نشینان را بگیرند.

پایان پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار