مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

گروه‌های «جهاد تبیین» در مازندران شناسایی می‌شوند

حجت الاسلام «شریف تبار» شناسایی گروه‌های «جهاد تبیین» را یکی از رویکرد‌های سازمان تبلیغات اسلامی مازندران عنوان کرد.
کد خبر: ۵۹۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷ - 24June 2023

گروه‌های «جهاد تبیین» در مازندران شناسایی می‌شوندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «محمد مهدی شریف تبار» مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار مدیران تبلیغات اسلامی استان با نماینده ولی فقیه در استان با گرامیداشت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی که با درایت و توجه معمار کبیر انقلاب اسلامی، معماری شده است یکی از مهمترین رویش‌های انقلاب اسلامی است.

وی بیان اینکه رویکرد‌های تحولی در این سازمان موجب تقدیر از سوی رهبر معظم انقلاب شده است، افزود: مدیریت توقعات و انتظارات و انضباط در میدان فعالیت‌های فرهنگی یکی از نکته‌های مورد توجه است.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران فضای شهر‌ها باید متناسب با مراسم‌های دینی و مذهبی باشد.

این مسئول به تأیید سند تحولی تبلیغات اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: همانگونه که مساجد در گام اول انقلاب نقش داشتند، باید در گام دوم نیز توجه ویژه‌ای به آن‌ها صورت گیرد.

حجت الاسلام شریف تبار تربیت و کادر سازی و ترویج گفتمان اولویت دار نظام مقدس جمهوری اسلامی را از دیگر رویکرد‌ها برشمرد و بیان کرد: باید به مجامع وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نظیر فعالان فرهنگی و تبلیغی، کانون‌های فرهنگی و ... توجه کرد تا به کمک آن‌ها به مخاطبان دیگر دسترسی پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های ما فقط متوجه قشر مذهبی نیست بلکه همه اقشار را درنظر داریم، شناسایی گروه جهاد تبیین را از دیگر رویکرد‌ها بیان کرد و افزود: تلاش داریم با کمک همه فعالان فرهنگی و تبلیغی و هیئات مذهبی و شبکه هیئات مذهبی تصمیم سازی و سیاست‌های راهبردی را درپیش بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با عنوان اینکه هیئت‌ها باید به نهاد اجتماعی تبدیل شوند، تصریح کرد: هیئت‌ها می‌توانند در محرومیت زدایی و عرصه‌های مختلف اجتماعی نقش آفرینی کنند و با توجه به هجمه‌های اخیر، هیئات پیگیر هیئت‌های دخترانه هستند.

وی با اشاره به اینکه توجه به الگوی سوم زن مسلمان از رویکرد‌ها ی این سازمان به شمار می‌آید، ادامه داد: در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، نهضت پیشرفت بانوان در استان شکل گرفته است.

این مسئول از کسب رتبه اول فعالیت‌های قرآنی در کشور خبر داد و گفت: ۹۰۰ مؤسسه و خانه قرآنی در استان فعالیت دارد.

حجت الاسلام شریف تبار از راه اندازی مرکز مشاوره معنوی در استان خبر داد و بیان کرد: این مرکز به افراد مختلف از جمله جرایم جایگزین و آسیب دیدگان فرقه‌ای خدمات مشاوره‌ای می‌دهند.

حجت الاسلام شریف تبار با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۶۰ جلسه تبیین الگوی سوم زن مسلمان تشکیل شده است، گفت: همچنین در قالب مهرواره با نور دو هزار و ۴۰ بانوی فعال فرهنگی و اجتماعی و مذهبی در استان شناسایی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به فعالیت‌های قرآنی و آموزش‌های قرآنی از تربیت ۱۲ هزار مربی قرآنی، چهار هزار داور قرآنی خبر داد و اذعان داشت: توسعه محافل قرآنی، جلسات تدبر در قرآن از جمله برنامه‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار