دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

صهیونیست‌ها و مواجهه با محکومیتی جهانی

موضوعی که اخیرا جنجال برانگیز شده شدت عمل و تهاجمی عمل کردن رژیم صهیونیستی در برخورد با فلسطینیان و ساخت شهرک‌های جدید بعد از روی کار آمدن کابینه نتانیاهو است.
کد خبر: ۵۹۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 25June 2023

محکومیت جهانی شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در کرانه باختریگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- علی ترکمانی؛ حملات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان و تصمیم سران و مقامات رژیم صهیونیستی پیرامون گسترش و ساخت شهرک‌های جدید صهیونیست‌نشین موجی از اعتراض و مخالفت را در میان کشور‌های منطقه و حتی کشور‌های اروپایی برانگیخته است. بر این اساس هم شاهد هستیم که در یکی از تازه‌ترین واکنش‌ها نسبت به این موضوع «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای از تشدید خشونت‌ها در فلسطین اشغالی و حملات و تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست عمیقا اظهار نگرانی کرده است.

گسترش و ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های فلسطین اشغالی موضوع جدید نیست و در طول سال‌های اخیر همواره شاهد بوده و هستیم که تمامی دولت‌هایی که در رژیم صهیونیستی برسر کار آمدند گاه با ضرب آهنگی سریع و جنجال برانگیز و گاه به صورتی کاملا آهسته و با چراغ خاموش و بی‌آنکه توجه افکار عمومی ملت فلسطین و مردم مسلمان منطقه را برانگیزند اقدام به احداث شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرده‌اند. اما موضوعی که اخیرا جنجال برانگیز شده شدت عمل و تهاجمی عمل کردن رژیم صهیونیستی در برخورد با فلسطینیان و ساخت شهرک‌های جدید بعد از روی کار آمدن کابینه نتانیاهو است.

حال در این میان تمرکز این رژیم بر احداث ۴۰۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری رود اردن که در نهایت به ساخت چندین شهرک صهیونیست‌نشین جدید ختم خواهد شد ضمن اینکه بیانگر نقشه شوم و تجاوزکارانه این رژیم در نقض قوانین بین‌المللی است نشان از این مهم دارد که صهیونیست‌ها به دنبال تغییر بافت جمعیتی کرانه باختری هستند تا از این طریق هرچه بیشتر مناطق و سرزمین‌های بیشتری از فلسطینیان اشغال کرده و مردم فلسطینی بیشتری را آواره و از سرزمین مادری خود بیرون کنند.

اما این طرح و برنامه مقامات رژیم صهیونیستی در شرایطی است که نه تنها مردم و مقامات منطقه و کشور‌های اروپایی با این اقدام تل‌آویو مخالف هستند بلکه این بار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز به شدت با این اقدام صهیونیست‌ها مخالف است. زیرا بر اساس نظر و دیدگاه‌های آنها، اقدام رژیم صهیونیستی در احداث شهرک‌های صهیونیست‌نشین بیشتر به معنای تضعیف تمامی تلاش‌های صورت گرفته در گذشته و حال و همچنین برنامه‌های پیش روی در آینده به منظور پایان دادن به درگیری‌های میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان و دستیابی به صلح پایدار و فراگیر در منطقه است.

از این روی است که شاهد هستیم مقامات مختلف آمریکا و کاخ سفید با ناراحتی و عصبانیت به طرح جدید کابینه نتانیاهو مبنی بر ساخت و گسترش شهرک‌های صهیونیست‌نشین نگاه می‌کنند و به شدت نگران و هراسان هستند که این زیاده خواهی‌ها و تجاوزگری‌های تل‌آویو شعله‌های جنگ و درگیری‌های گسترده و فراگیری را در سرزمین‌های اشغالی ایجاد کند که نه تنها تلاش‌هایی که تا امروز به منظور صلح میان دو طرف شده را از بین ببرد که منطقه را وارد یک دوره طولانی از آشوب و درگیری مسلحانه کند.

البته مخالفت‌هایی هم که توسط اروپا و آمریکا با اقدامات صهیونیست‌ها در احداث شهرک‌های صهیونیست نشین انجام می‌شود نیز عمدتا فقط در حد و اندازه حرف بوده، زیرا تا امروز هیچ نتیجه و پاسخ مثبتی از این موضوع به دست نیامده است. ضمن اینکه در طول سال‌های اخیر هیچ اقدام ملموسی را علیه رژیم صهیونیستی شاهد نبوده و نیستیم و از این روی می‌توان پیش‌بینی کرد که طرح و برنامه صهیونیست‌ها در شهرک‌سازی همچنان ادامه خواهد داشت.

اما این موضوع فقط یک طرف ماجرا است و طرف دیگر بحرانی‌تر شدن وضعیت امنیتی سرزمین‌های اشغالی است. زیرا همانگونه که تاریخ نشان داده و تجربه ثابت کرده است مردم و گروه‌های مقاومت فلسطینی درمورد شهرک‌سازی صهیونیست‌ها بی تفاوت نمانده و قطعا با تداوم روند موجود شاهد تعمیق تنش و آغاز دور تازه‌ای از درگیری‌ها بین گروه‌های مقاومت فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

در پایان باید گفت هرچه که باشد، شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین اشغالی از حد و مرز مشخصی برخودار خواهد بود و در صورتی که سران و مقامات تل‌آویو قصد ساخت و گسترش خانه‌سازی برای صهیونیست‌ها را داشته باشند قطعا با پاسخ سخت و پشیمان کننده مقاومت فلسطین رو بر خواهند شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار