یورش شهرک‌نشینان به «مسافر یطا»

شهرک‌نشینان صهیونیست با یورش به منطقه مسافر یطا در جنوب الخلیل، محصولات کشاورزی فلسطینیان را به آتش کشیدند.
کد خبر: ۵۹۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹ - 25June 2023

یورش شهرک‌نشینان به «مسافر یطا»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، شهرک‌نشینان صهیونیست در ادامه یورش‌های وحشیانه خود به فلسطینیان و دارایی‌های ایشان، به منطقه‌ای در نزدیکی روستای التوانه واقع در منطقه مسافر یطا در جنوب الخلیل، یورش بردند و محصولات کشاورزی فلسطینیان را به آتش کشیدند.

راتب الجبور، هماهنگ‌کننده کمیته‌های مردمی و ملی مقاومت در برابر دیوار و شهرک‌نشینی، اعلام کرد: شهرک‌نشینان شهرک صهیونیستی خافات ماعون، با یورش به منطقه واد صاروره در روستای التوانه واقع در مسافر یطا، محصولات کشاورزی فلسطینیان را به آتش کشیدند و از بین بردند.

الجبور ادامه داد: شهرک‌نشینان صهیونیست با هدف تخریب و آسیب‌رساندن به دارایی‌های فلسطینیان، گوسفندانی را در میان محصولات کشاورزی آنان در منطقه عین البیضه در شرق یطا، رها کردند تا از این محصولات چرا کنند و موجب تخریب آن‌ها شوند.

وی افزود: شهرک‌نشینان در سایه گسترش شهرک‌سازی‌ها در زمین‌های فلسطینیان در منطقه مسافر یطا، تعرض‌های خود به دارایی‌ها، محصولات کشاورزی، چراگاه‌ها، چاه‌های آب و منازل فلسطینیان را افزایش داده‌اند.

این در حالی است که امروز، شهرک‌نشینان صهیونیست با یورش وحشیانه به روستای ام‌صفا واقع در شمال غرب رام‌الله نیز، چندین خودرو و خانه متعلق به فلسطینیان را به آتش کشیدند و به سوی آنان تیراندازی کردند. در جریان این یورش ۱۰ فلسطینی نیز مصدوم شدند.

این یورش وحشیانه با حمایت کامل نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی انجام شد. نظامیان صهیونیست راه‌های منتهی به روستا‌های غرب رام‌الله را نیز در نزدیکی میدان روابی مسدود کردند و از رفت و برگشت ساکنان این روستا‌ها بین روستای محل سکونتشان و رام‌الله ممانعت به عمل آوردند.

همچنین گزارش‌هایی مبنی بر درگیری مسلحانه میان نیرو‌های اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست با فلسطینیان در سهل مرج در غرب جنین پس از عملیات تیراندازی به نظامیان اشغالگر صهیونیست مخابره شده است. در جریان این درگیری‌ها یک جوان فلسطینی مصدوم شده است.

جوانان فلسطینی در شهرک عوریف واقع در نابلس نیز در برابر تعرض شهرک‌نشینان ایستادند و در نتیجه مقاومت آنان، صهیونیست‌ها مجبور به فرار شدند. نظامیان اشغالگر صهیونیست در جریان این درگیری‌ها به سمت فلسطینیان گلوله‌های گاز اشک‌آور پرتاب کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار