نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

امروز کلام سخنان امیرالمومنین باید در سطح جامعه پیاده شود

آیت‌الله «طباطبایی‌نژاد» گفت: امروز کلام و فحوای محتوای سخنان امیرالمومنین باید در سطح جامعه پیاده شود.
کد خبر: ۵۹۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵ - 25June 2023

کاربردی‌سازی مفاهیم نهج البلاغه در جامعه باعث ترویج و تثبیت نهج‌البلاغه می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، آیت‌الله «سید یوسف طباطبایی‌نژاد» نماینده ولی فقیه در استان اصفهان امروز (یکشنبه) در دیدار با مسئولان بنیاد نهج البلاغه استان اصفهان، اظهار داشت: یکی از مزیت‌های بنیاد نهج‌البلاغه استان اصفهان، حضور شخصیت‌های علمی دانشگاهی و حوزوی و جهادگر در راس این بنیاد است که با تلاش‌های اعضا منجر به مهجوریت زدایی از کلام و اندیشه امام علی(ع) شود.

وی با بیان اینکه امروز کلام و فحوای محتوای سخنان امیرالمومنین باید در سطح جامعه پیاده شود، عنوان کرد: تبیین دقیق باطن کلام امیرالمومنین(ع) از منظر نهج‌البلاغه بسیار امری دقیق و ظریفی است که امروز نیاز جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین کارها در قبال ترویج نهج‌البلاغه این است که باید جمعی از پژوهشگران نسبت به استخراج مطالب کاربردی از نهج‌البلاغه برای مردم اهتمام ورزند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه بخش کلمات قصار نهج البلاغه از جمله قسمت‌هایی از کلام امیرالمومنین (ع) است که شایسته است هر هفته در ادارات منتشر و در معرض دید عموم قرار گیرد چرا که این کلمات عمدتا کاربردی است، تاکید کرد: فهم و کاربردی سازی مفاهیم نهج البلاغه در جامعه و ادارات از مصادیق بارز ترویج و تثبیت نهج‌البلاغه است.

در این دیدار حجت‌الاسلام«علی اصغر بیگی» مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اصفهان با معرفی اعضای این بنیاد پرداخت و حجت‌الاسلام «احمد سالک» رئیس هیئت مدیره بنیاد نهج البلاغه استان به تبیین اقدامات صورت گرفته بنیاد در طول یکسال گذشته پرداخت و گفت: قرارگاه نهج البلاغه در عرصه‌های مختلف راه اندازی شده است، برگزاری مفاهیم نهج البلاغه در ادارات و ارگان ها از نقاط هدف بوده است که با کمک امام جمعه به سرانجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه کتاب های تدریس برای سطوح مختلف دانشگاهی و غیر دانشگاهی در حال تدوین است،یادآور شد: هدف اصلی ترویج نهج البلاغه در جهان معاصر است که از نیازهای اساسی تربیت مربی آموزش نهج البلاغه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها