حق‌شناسی مردم قم در تشییع پیکر حجت‌الاسلام «آشتیانی»

مردم ولایتمدار و حق‌شناس قم عصر امروز پیکر حجت الاسلام «آشتیانی» نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی را از مسجد امام حسن عسکری (ع) تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع کردند.
کد خبر: ۵۹۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ - 25June 2023

حق‌شناسی مردم قم در تشییع پیکر حجت‌الاسلام «آشتیانی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت‌الاسلام «محمدرضا آشتیانی» نماینده اسبق مردم قم در مجلس شورای اسلامی و معاون فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز در آستانه شهادت امام محمد باقر (ع) از مسجد امام حسن عسکری (ع) تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

پیکر مرحوم حجت الاسلام آشتیانی پس از اقامه نماز توسط آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به مسجد بالاسر حرم مطهر منتقل و در جوار مزار بزرگانی، چون آیت الله شب زنده دار، آیت الله فاطمی نیا و آیت الله میرزا احمد میانجی به خاک سپرده شد.

در مراسم تشییع حجت الاسلام آشتیانی، آیت‌الله سیداحمد خاتمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان روسای سه قوه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی حضرت امام (ره)، سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم و احمد امیرآبادی فراهانی و حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

همچنین نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، سید حسن حسینی معاون اجرایی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، حجج اسلام حسن هنرمند و علی لقمانپور مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، جمعی از مسئولان دستگاه‌های استانی، پیشکسوتان ایثار و شهادت و قشر‌های مختلف مردم قم و همچنین زائرانی از استان مرکزی و شهر آشتیان از دیگر شرکت کنندگان در مراسم تشییع بودند.

آیین گرامیداشت نخستین شب ارتحال این عالم جلیل‌القدر نیز امشب پس از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی فعالیت‌های علمی و فرهنگی متعددی برجا گذاشت، کار تدوین و نگارش تفسیر نمونه از سال ۱۳۵۱ به پیشنهاد آیت الله العظمی مکارم شیرازی توسط ایشان به همراه گروهی از فضلای آن روزگار تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم آغاز و در سال ۱۳۶۷ در ۲۷ جلد به پایان رسید.

از فعالتی‌های مهم دیگر وی، شرکت در تدوین تفسیر موضوعی قرآن به نام «پیام قرآن» و نیز شرکت در نگارش تفسیر نهج البلاغه است که هر دو اثر هم اکنون منتشر شده و در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود که در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، به نمایندگی از مردم قم حضور داشت.

وی همچنین در زمانی که شهر قم از شهر‌های استان مرکزی محسوب می‌شد، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی این استان را بر عهده داشت و چندین بار در اعزام ائمه جماعات استان مرکزی به جبهه، خود نیز آنان را همراهی می‌کرد و در جمع رزمندگان اسلام حضور می‌یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار