مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

نویسندگان ادبیات پایداری بهترین پاسداران گنجینه دفاع مقدس هستند

«ثقتی» گفت: دفاع مقدس گنجینه عظیم ماست و نویسندگان حوزه ادبیات پایداری نیز بهترین پاسداران این گنجینه هستند.
کد خبر: ۵۹۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱ - 25June 2023

نویسندگان ادبیات پایداری بهترین پاسداران گنجینه دفاع مقدس هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت،‌ «رضا ثقتی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امروز در مراسم تجلیل از نویسندگان دفاع مقدس گیلان، گنجینه‌ها را نیازمند حفاظت، حراست و پاسداری دانست و اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه عظیم ماست و لذا نویسندگان حوزه ادبیات پایداری بهترین پاسداران این گنجینه هستند.

وی با بیان اینکه نویسندگان ادبیات پایداری زوایای مختلف غرورآفرین دفاع مقدس را به تصویر می‌کشند، افزود: استان گیلان نویسندگان برجسته‌ای در حوزه ادبیات پایداری دارد و اهالی قلم این استان به صورت تخصصی در حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: دولت‌ها علاوه بر اقدامات سیاسی و اجتماعی، باید در حوزه فرهنگ نیز عملکرد چشمگیری داشته باشند و لذا بهترین اثر و عملکرد برای دولت سیزدهم در عرصه فرهنگ، تقویت گفتمان و فرهنگ ایثار و شهادت است.

ثقتی با بیان اینکه دولت سیزدهم با ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به مطالبات مردم در حوزه فرهنگ پاسخ می‌دهد، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت سرمایه عظیم بود و با همین اهالی فرهنگ و هنر به ویژه نویسندگان می‌توانیم این فرهنگ را به آیندگان انتقال دهیم.

وی با اشاره به انحراف مخاطبان حوزه فرهنگ و هنر، بیان کرد: پاسداران حقیقی حوزه فرهنگ باید مخاطب را این انحراف تاریخی نجات دهد و باید از ادبیات پایداری برای پیوند کودکان و نوجوانان با فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادبیات پایداری را زبان مشترک نسل امروز دانست و خاطرنشان کرد: اسطوره‌های دفاع مقدس را برای نسل جدید باورپذیر کنیم.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه استانی کتاب خبر داد و بیان کرد: سال گذشته سال خوبی برای حوزه نشر استان بود و هزار و 249 عنوان کتاب را به چاپ رساندیم و 276 عنوان چاپ مجدد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها