نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت و تربیت هدف اصلی اسلام از تعیین مجازات برای مجرمان است

آیت‌الله «طباطبایی‌نژاد» گفت: هدایت و تربیت هدف اصلی اسلام از تعیین مجازات برای مجرمان است و باید در این زمینه از هر روش و منشی نوین استفاده کرد.
کد خبر: ۵۹۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴ - 26June 2023

هدایت و تربیت هدف اصلی اسلام از تعیین مجازات برای مجرمان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، آیت‌الله «سید یوسف طباطبایی‌نژاد» نماینده ولی فقیه در استان اصفهان امروز (دوشنبه) در دیدار با «علیرضا بابایی» مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان اظهار داشت: زندان باید مطابق با فرمایش امام خمینی(ره) یک دانشگاه تربیتی باشد و ما حق توهین به شخصیت هیچکس حتی مجرم و محکوم به اعدام نداریم.

وی عنوان کرد: هدایت و تربیت هدف اصلی اسلام از تعیین مجازات برای مجرمان است و باید در این زمینه از هر روش و منشی نوین استفاده کرد. رها کردن مجرمان و خلافکاران به حال خود در زندان‌ها کاری اشتباه است و باید در این زمینه اهتمام ویژه داشت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان از لحاظ خیران و در راه خدا انفاق کردن بی‌بدیل بوده است، عنوان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید در امر مجرمیت و خلاف توجه ویژه‌ای کرد، بحث بدهکاران مالی خاص در زمینه مهریه‌های سنگین است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزایش روز افزون افسونگری‌های عرصه مواد مخدر، تصریح کرد: در زمینه مواد مخدر باید بسیار جدی، قاطع و در عین حال با دقت عمل کرد و تعیین مصداق مفسدالارض برای هر فرد معتاد از نظر اسلام پذیرفته نیست.

در ادامه «علیرضا بابایی» مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان با بیان اینکه از مشکلات زندان‌ها تراکم شدید افراد است، ابراز داشت: افزایش ساخت و ساز و فضاهای فیزیکی برای امور زندان‌ها در دستور کار استان از سال‌های گذشته قرار گرفت و اخیرا موفق به بهره‌برداری از فضایی با وسعت ۵۶۰۰ متر مربع با  ظرفیت ۱۲۰۰ نفر تخت خواب زندانی شدیم.

وی افزود: تعداد زیادی از مجرمان در رابطه با اغتشاشگران سال گذشته به فرمان عفو عمومی رهبر معظم انقلاب اسلامی آزاد و یا میزان زندانی آن‌ها تقلیل زیادی پیدا کرد. 

مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان ابراز داشت: به توصیه امام جمعه اصفهان به خیران برای ورود به عرصه ساخت و ساز زندان‌های جدید برای تفکیک زندانیان مختلف خاصه محکومان بدهکار مالی با بزهکاران و مجرمان خلافکار حرفه‌ای، بسیار موثر بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها