رئیس سازمان فرهنگی شهرداری یزد خبر داد؛

برگزاری شب خاطره در موزه دفاع مقدس یزد

حجت‌الاسالام صداقت گفت: برگزاری شب خاطره در موزه دفاع مقدس به مناسبت سالروز ربوده شدن جاویدالاثر سردار احمد متوسلیان در موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳ - 26June 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «مجتبی صداقت» رئیس سازمان فرهنگی شهرداری یزد امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه امامت و ولایت با حضور خبرنگاران برگزار شد، با اشاره به اینکه غدیر بزرگترین عید خداوند است، اظهار داشت: در روایات جدا از نگاه مذهبی، اهتمام به شادی و نشاط در این عید مورد تاکید است.
 
وی افزود: یکی از راهبرد‌های اصلی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری در ایام دهه امامت و ولایت ترویج نشاط و شادابی براساس آداب عید غدیر است.
 
صداقت یکی دیگر از راهبرد‌های سازمان عید غدیر را مردمی کردن برنامه‌های این عید در قالب برنامه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: در سال جاری و در قالب پویش مردمی «هر خانه یک پرچم» تلاش داریم همه مردم خود را به عنوان مبشر غدیر معرفی کنند.
 
وی با بیان این که تاکنون ۲۰ هزار نفر برای این پویش ثبت نام کردند، گفت: نصب پرچم‌ها توسط عوامل اجرایی سازمان از فردا سه شنبه عملیاتی خواهد شد و با توجه به بالا بودن استقبال در این زمینه، در حال حاضر سقف ثبت‌نام همین تعداد منظور شده و سایر ثبت نامی‌ها در حالت رزرو قرار می‌گیرند تا حداقل در مناسبت‌های دیگر این خدمات را دریافت کنند.
 
رئیس سازمان فرهنگی شهرداری ادامه داد: شهروندان یزدی می‌توانند تمام فعالیت‌های خود در زمینه غدیر در قالب‌های مختلف اعم از عکس و فیلم را با شرکت در پویش «من مبشر غدیرم» به سازمان ارسال کنند تا ضمن نمایش آن‌ها از طریق سیمای یزد، به برترین‌ها نیز جوایز ارزنده‌ای اهدا شود.
 
صداقت به برگزاری چند جشن بزرگ در سطح شهر یزد نیز از هشتم تیرماه اشاره و اعلام کرد: جشن بزرگ ازدواج در این روز، در محل باغ دولت آباد یزد برگزار خواهد شد و تاکنون ۱۱۰ زوج برای شرکت در این برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
وی از ادامه برگزاری جشنواره‌های مثبت خانواده در پارک‌ها و بوستان‌های یزد به بهانه ابربازی‌ها در روز‌های پایانی هر هفته خبر داد و گفت: این برنامه هشتم و نهم تیرماه در قالب دورهمی بزرگ غدیر در پارک آزادگان برگزار خواهد شد.
 
صداقت از دیگر برنامه‌های دهه امامت و کرامت را به برگزاری جشن «بچه‌های بابا حیدر» در میدان امیرچخماق در تاریخ دهم تیرماه، شب شعر غدیر در یازدهم تیرماه، جشن بزرگ منطقه‌ای در امامشهر در دوازدهم تیرماه، جشن بزرگ منطقه‌ای در پارک شهدا در سیزدهم تیرماه و همزمان با آن برگزاری آخرین مرحله اختتامیه المپیاد ورزشی محلات اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: به مناسبت عصر روز عید غدیر در خیابان قیام شهر یزد شاهد برگزاری دورهمی بزرگ عیدانه شهر یزد با عنوان «مهمانی علوی» با بکار گرفتن از تمام ظرفیت‌های موجود برای میزبانی از شهروندان هستیم.
 
رئیس سازمان فرهنگی شهرداری در پایان نیز با اشاره به تدارک ۲۰۰ عنوان برنامه برای دهه امامت و ولایت ادامه داد: برگزاری شب خاطره در موزه دفاع مقدس به مناسبت سالروز ربوده شدن جاویدالاثر سردار احمد متوسلیان، مسابقه کتابخوانی از کتاب «مسیح اسلام»، اجرای تئاتر‌های خیابانی و سرود‌های گروهی و پاتوقی و نیز برگزاری جلسات خطبه خوانی غدیر را از دیگر برنامه‌های امسال سازمان فرهنگی شهرداری در این دهه است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار