امام جمعه اردبیل:

عزاداری امام حسین (ع) از فردا در اردبیل آغاز می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بر لزوم برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم سنتی آغاز ماه محرم در اردبیل تاکید کرد و گفت: شایسته است تمام آذری‌های جهان ۸ ذی الحجه را مبدا عزاداری خود قرار دهند.
کد خبر: ۵۹۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳ - 26June 2023

عزاداری امام حسین (ع) از فردا در اردبیل آغاز می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از اردبیل،«آیت‌الله عاملی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ظهر امروز(دوشنبه) در جمع دستندرکاران و پیرغلامان حسینی اردبیل با اشاره به آغاز مراسم عزاداری اباعبدالله حسین (ع) تصریح کرد: اردبیل در عزاداری برای امام حسین (ع) یک امتیاز بزرگ دارد و آن این است که عزاداری از شهادت حضرت مسلم شروع می‌شو؛ یعنی از ۸ ذی الحجه که امام حسین (ع) از مکه به طرف کربلا خارج شد. ما نیز در عالم معنی خارج می‌شویم و به کاروان امام حسین (ع) ملحق می‌شویم و با حضرت عروج می‌کنیم.

وی ادامه داد. متصدی و سردمدار این شروع، محله دروازه یعنی عالی قاپو است قافله عزاداری با عظمت تمام فردا سه شنبه از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به راه خواهد افتاد و عزاداری مردم اردبیل آغاز خواهد شد.

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: روز سه شنبه دسته عزاداری عالی قاپو به کل آذری‌های جهان اعلان شروع عزاداری خواهد کرد و شایسته است تمام آذری‌های جهان ۸ ذی الحجه را مبدا عزاداری خود قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار