دبیر ستاد غدیر گناوه:

برنامه‌های دهه امامت و ولایت در شهرستان گناوه برگزار می‌شود

شیخی با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌های دهه ولایت و ایام غدیر گفت: در دهه امامت و ولایت و ایام غدیر برنامه‌های متنوع و مختلفی در شهرستان گناوه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸ - 26June 2023

برنامه‌های دهه امامت و ولایت در شهرستان گناوه برگزار می شودبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر،«عبدالحمید شیخی» دبیر ستاد غدیر گناوه  امروز در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های دهه غدیر با بیان اینکه در سال گذشته شهرستان گناوه سال گذشته رتبه سوم را در زمینه اجرای برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت کسب کرد اظهار داشت: امسال نیز در دهه امامت و ولایت و ایام غدیر برنامه‌های متنوع و مختلفی تدارک دیده شده و تلاش خواهیم کرد این رتبه ارتقا یابد.

شیخی افزود: پیاده روی خانوادگی، محفل انسی با قرآن، اطعام غدیر، برگزاری دعای عرفه، همایش به سوی غدیر، جشن در روستا‌ها و شهر، کاروان شادی در روز عید غدیر، جشن عید مباهله، آموزش غدیر شناسی، مسابقات فرهنگی، تکریم و تجلیل هیأت‌های مذهبی، نهج البلاغه خوانی، برافراشتن پرچم سبز علوی و برپایی غرفه غدیر از مهم‌ترین برنامه‌های امسال دهه امامت و ولایت است.

وی با اشاره به اهمیت واقعه غدیر گفت: غدیر تنها نام یک سرزمین نیست، بلکه یک تفکر و نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می‌کند. غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌داران امامت است. غدیر دریایی از معارف، فقه، فرهنگ، کلام، اخلاق و تفسیر، همه را یک‌جا دارد.

دبیر ستاد غدیر گناوه با اشاره به فضیلت غدیر ابراز داشت: درباره فضلیت عید غدیر احادیثی از معصومان نقل شده است، از جمله آنکه پیامبر اسلام (ص) فرمود: روز غدیر خم برترین عید‌های امت من است و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برای آنان پسندید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها