رئیس ستاد مردمی حماسه اسلامی مردمی ششم بهمن آمل خبر داد؛

اضافه شدن بخش تاریخ شفاهی به برنامه‌های گرامیداشت حماسه ششم بهمن آمل

«امانی» گفت: بخش تاریخ شفاهی از امسال به برنامه‌های گرامیداشت حماسه ششم بهمن آمل اضافه می‌شود.
کد خبر: ۵۹۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲ - 26June 2023

اضافه شدن بخش تاریخ شفاهی به برنامه‌های بزرگداشت حماسه ششم بهمن آمل«علی امانی» رئیس ستاد مردمی حماسه اسلامی مردمی ششم بهمن و جنگل آمل در سال (۶۱-۱۳۶۰) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری با بیان اینکه ششم بهمن حماسه‌ای در تراز بین المللی است، اظهار داشت: بررسی این حماسه و شناساندن آن همانند دیگر رویداد‌های مهم و تاریخی نیازمند شناخت بافت تاریخی، اجتماعی و اوضاع بین المللی زمان بروز رویداد است.

امانی با اشاره به جنگ‌های چریکی دهه ۶۰ و ۷۰ قرن گذشته که شماری از آن‌ها حکومت‌های مستقر را برکنار کردند، افزود: در کشور ما هم شماری از گروهک‌های التقاطی درصدد راه اندازی چنین کار‌هایی بودند که به علت بافت اجتماعی و دینی کشور ما در برنامه‌های شان شکست خوردند.

وی تصریح کرد: یکی از این گروهک‌ها اتحادیه کمونیست‌ها بود که در همان روز نخست حمله با پایمردی مردم مومن و ولایتمدار آمل شکست خوردند.

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آمل با اشاره به تبلیغات انجام شده توسط گروه‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای تاریخ سازی از این رفتار شکست خورده، گفت: ما باید برای آگاهی دهی در عرصه‌های بین المللی و همچنین برپایه اصل جهاد تبیین و آشنا کردن نسل جوان با این حماسه مردمی این رویداد بزرگ را با بررسی‌های علمی با مستند سازی جاودانه کنیم.

به گفته امانی بخش مصاحبه زنده بر همین پایه امسال در هفته گرامیداشت حماسه ششم بهمن آمل اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در این بخش با دست اندرکاران، استادان دانشگاه و فرماندهان نظامی برای ثبت در تاریخ شفاهی مصاحبه می‌شود.

به گفته رئیس ستاد مردمی حماسه اسلامی ششم بهمن آمل هدف کلان این بخش تقویت حافظه تاریخی برپایه اصول تاریخ نگاری به ویژه تاریخ شفاهی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها