رئیس پلیس راهور هشدار داد؛

افزایش روند تصادفات در کشور

سردار «هادیان‌فر» گفت : پارسال بیش از ۱۹ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند و ۳۶۹ هزار نفر مجروح و معلول شدند.
کد خبر: ۵۹۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵ - 27June 2023

افزایش روند تصادفات در کشوربه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ «سید کمال هادیان‌فر» رئیس پلیس راهور کشور در جلسه شورای راهبردی و قرارگاه كاهش تصادفات پليس راهور خراسان رضوی که شب گذشته در مشهد برگزار شد، اظهار داشت گفت: بیش از ۹۵ درصد از کاربران ترافیکی قانونمند هستند که از آنان تشکر می‌‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۳۲ دستگاه در پیشگیری از حوادث ترافیکی نقش دارند، افزود: ۵۱ میلیون نفر از مردم کشورمان دارای گواهینامه‌ هستند و ۴۰ میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود دارد؛ مأموران پلیس راهور با حضور در طول ۲۹۷ هزار کیلومتر راه‌‌های کشور بر تردد خودروها نظارت دارند.

سردار هادیان‌فر گفت: هنوز در بحث ایمنی خودروها دچار مشکل هستیم و در تصادفات، حریق و قفل‌شدن درب‌ها اتفاق می‌افتد.

رئیس پلیس راهور کشور در ادامه با اشاره به آمار افزایشی تصادفات گفت: در سال گذشته ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر در تصادفات جان باختند که نسبت به هشت سال گذشته روند افزایشی داشته است؛ همچنین ۳۶۹ هزار نفر در تصادفات مجروح و معلول شده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: عاجزانه از رسانه‌ها، دولت و مجلس شورای اسلامی خواهش داریم در زمینه تصادفات وارد عمل شوند در غیر این صورت پیش‌بینی می‌شود آمار کشته‌‌‌های تصادفات به ۲۰ تا ۲۱ هزار نفر برسد چراکه تصادف تعطیل‌بردار نیست و تا زمانی که خودرو ناایمن، جاده ناایمن و راننده بی‌توجه است، باید نگران تصادفات بود.

سردار هادیان‌فر خاطرنشان کرد: متاسفانه ۵۷ تا ۵۸ درصد تصادفات در استان‌‌های فارس، کرمان، اصفهان، آذربایجان شرقی، مرکزی، مازندران، تهران بزرگ، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی رخ می‌دهد.

وی به وقوع یک میلیون و یکصد هزار فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: برای ۵۷۲ هزار فقره تصادف کروکی کشیده شد که بیانگر افزایش ۲۸ درصدی است.

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به بسیج نیروها در طرح نوروزی، ادامه داد: در نوروز، پلیس و دستگاه‌های امدادی تمام توان خود را به صحنه آورده و ٩٠ هزار نفر در حال آماده‌باش بودند اما باز هم روند تصادفات افزایشی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار