رئیس کل دادگستری اردبیل:

شورا‌ها در مصوبات خود پیوست قانونی را مراعات کنند

کثیرلو گفت: شورا‌های شهر و روستا در مصوبات خود حتما پیوست قانونی را مورد توجه و مدنظر قرار دهند.
کد خبر: ۵۹۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶ - 27June 2023

شورا‌ها در مصوبات خود پیوست قانونی را مراعات کنندبه گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، حجت الاسلام «حسین کثیرلو» رئیس کل دادگستری استان اردبیل در نشست با اعضای شورای اسلامی استان و شهرستان‌های اردبیل اظهار داشت: دستگاه قضا در سال‌های اخیر تلاشی جدی انجام داده تا فضای تعاملی را با همه مسئولان، مدیران و دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی انجام دهد.

وی ضرورت عمل به قانون را در تصویب مصوبات و طرح‌ها یادآور شد و تصریح کرد: اگر پیوست قانون در این مصوبات مد نظر قرار گیرد، خروجی کار نیز مطلوب و به نفع مردم خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: زمانی خدمت ارزش پیدا می‌کند که در چارچوب قانون بوده و قابلیت دفاع داشته باشد.

حجت الاسلام کثیرلو قانونمداری را به شورا‌های شهر و روستا یادآور شد و افزود: با توجه به طرح برخی از مطالبات و مشکلات شورا‌های شهر و روستا ضرورت دارد با تعامل و همراهی سازمان بازرسی این موانع و مشکلات رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: نیت شورا‌ها و دیگر مسئولان خدمت است، اما نباید در این مسیر دچار انحراف از قانون شده و یا به ترویج و توسعه بی قانونی دامن بزنیم.

حجت الاسلام کثیرلو رویکرد دستگاه قضا را رویکرد پیشگیرانه و به حداقل رساندن آسیب‌ها و دغدغه‌ها در ابعاد مختلف اعلام کرد و ادامه داد: در ۲ سال اخیر دیدار‌ها و ملاقات‌های مردمی را روزانه برقرار کردیم و از ساعت ۱۰ تا ۱۲ هر روز دیدار‌های مردمی مجموعه قضائی استان با مردم انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل عنوان کرد: در جلسات شورای قضائی استان بیشترین تاکید ما بر تعامل مسئولان قضائی با شورا‌های شهر و روستاست و بر این باوریم این ارتباط و تعامل تنگاتنگ می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار