حقوق بشر آمریکایی/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

شهید «بهشتی» شخصی همه جانبه‌نگر بود

حجت‌الاسلام «خدری» گفت: امام راحل از روی اعتقاد سخن می‌گفتند و وقتی عنوان کردند شهید بهشتی یک شخصیت همه جانبه‌نگر و دارای ابعاد مختلف علمی و عملی بود، قطعا این سخن از روی اعتقاد بوده است.
کد خبر: ۵۹۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹ - 27June 2023

شهید «بهشتی» یک شخصیت همه جانبه‌نگر و دارای ابعاد مختلف علمی و عملی بودبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر،حجت‌الاسلام «رضا خدری» مدیر حوزه علمیه استان بوشهر امروز (سه‌شنبه) در جمع مدیران و کارکنان دادگستری استان بوشهر با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و سالروز شهدای هفتم تیر و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) فرمود «بهشتی به تنهایی یک امت بود»، این حرف، شعار و تعارف نبود، بلکه واقعیتی بود که از جامعیت و همه جانبه بودن شخصیت شهید بهشتی نشأت می‌گرفت و از این جهت است که می‌توان از چنین شخصیت‌هایی الگوسازی کرد.

وی افزود: امام راحل از روی اعتقاد سخن می‌گفتند و وقتی عنوان کردند شهید بهشتی یک شخصیت همه جانبه‌نگر و دارای ابعاد مختلف علمی و عملی بود، قطعا این سخن از روی اعتقاد بوده است؛ اول انقلاب هم این شخصیت در همه جلسات مهم همچون شورای انقلاب، مجلس خبرگان قانون اساسی و شورای رهبریت انقلاب کار‌های مهم را مدیریت می‌کرد که نشان از ذو ابعاد بودن و تشکیلاتی بودن شهید بهشتی است.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه استقامت در مسیر و در راه رسیدن به هدف یکی از ویژگی‌های این شهید بود گفت: این استقامت مثال زدنی است و با اینکه همه شبهه‌ها و اهانت ها، تیر‌ها و هجمه‌ها به سمت او می‌آمد، اما نیازی به پاسخگویی و دفاع از خود نمی‌دید و درگیر حاشیه‌ها نمی‌شد و با وجود همه سختی‌ها و مشکلات از راه و مسیر مقدسی که انتخاب کرده بود کنار نرفت.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد: شهید بهشتی در جواب کسانی که او را ترغیب به دفاع از خود می‌کردند می‌گفت: خدا بهترین مدافع است و او از مومنین به خوبی دفاع می‌کند؛ بنابراین کافی است ما ایمان خود را تثبیت کنیم و به عنوان یک شخص مومن به هدف خود ایمان داشته باشیم و اگر واقعا مومن باشیم خداوند از حق مان دفاع خواهد کرد و نیازی نیست انسان درگیر حاشیه‌ها شود.

وی بیان کرد: عزت، دست خدا است و خداوند انسان را عزیز می‌کند و اگر بخواهد از انسان دفاع کند قطعا دفاع او بسیار قوی‌تر از ما خواهد بود؛ شهید بهشتی این چنین بود و محکم خود را در عمل نشان می‌داد.

حجت الاسلام خدری با اشاره به شخصیت علمی شهید بهشتی گفت: از لحاظ علمی یک شخصیت فیلسوف و مفسر قرآن بود و نبوغ خاصی داشت او یک فقیه و فیلسوف غرب دیده بود و تبدیل به یک شخصیت جامع نگر شده بود. آن وقت افرادی که برداشت‌های سطحی داشتند در مقابل شهید بهشتی قرار گرفتند و او را ترور شخصیتی کردند و بعد به شهادت رساندند.

وی با اشاره به بازخوانی هفته حقوق بشر آمریکایی تصریح کرد: منافقان در دهه ۶۰ نزدیک به ۱۷ هزار نفر را از مردم عزیز ایران و از شخصیت‌های گرانقدر انقلاب اسلامی را به شهادت رساندند؛ آن‌ها بسیاری از جوانان و فرزندان مردم را به انحراف کشاندند و خود به نوکری اجانب کشیده شدند، اما امروز دست قدرت الهی آن‌ها را محکم زمین زده است و در کشور‌های اروپایی که روزی حامی منافقین بودند و امکانات برای آنان فراهم کردند، می‌بینیم که اقتدار ایران اسلامی و برکت خون شهیدان باعث شده که سخن و استدلال ایران آنقدر محکم باشد که یک کشور اروپایی کوتاه بیاید و مجبور باشد با منافقان اینگونه برخورد کند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: اگر ما در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مثل شهید بهشتی، تئوری سازی و کار فکری کرده بودیم امروز با بن بست مواجه نمی‌شدیم. امروز اقداماتی که می‌شود و طرح‌هایی که برنامه ریزی می‌شود، متاسفانه با مشکل مواجه می‌گردد و علت آن این است که از اول خوب کار نکردیم و به خوبی مسائل تئوریزه نشده و امروز به جایی می‌رسیم که نوجوان و جوان حاضر نیست استدلال‌های خوب و منطقی را بشنود، زیرا از ما فاصله گرفته است.

حجت‌الاسلام خدری گفت: امروز باید بر اساس روش و منش شهید بهشتی، امام (ره) و مقام معظم رهبری، به بازسازی فکری و فرهنگی بپردازیم و اشتباهات و اشکالات را برطرف کنیم تا بتوانیم دوباره با مردم و نوجوانان و جوانان به خوبی ارتباط برقرار کنیم و کار نظام و انقلاب و مردم را به سوی تعالی بیشتر پیش ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار