استاندار حلبچه:

مردم حلبچه مهمان‌نوازی مردم ایران در دوران جنگ را فراموش نخواهند کرد

«توفیق رحیم» گفت: مردم حلبچه در طول دولت های قبل مورد تهاجم و حملات زیادی قرار گرفت و مردم مجبور به کوچ به ایران شدند که همواره مورد استقبال مردم ایران قرار گرفتند و هرگز مهمان‌نوازی مردم ایران در دوران جنگ را فراموش نخواهند کرد.
کد خبر: ۵۹۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ - 27June 2023

مردم حلبچه مهمان‌نوازی مردم ایران در دوران جنگ را فراموش نخواهند کردبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «آزاد توفیق رحیم» استاندار حلبچه امروز در آیین بازگشایی پایانه مسافری مرز شوشمی پاوه در استان کرمانشاه که با حضور استاندار کرمانشاه و شماری از مسئولان دو استان برگزار شد اظهار داشت: از طرف مردم و دولت عراق از همکاری طرف ایرانی در فراهم ساختن تمهیدات لازم برای بازگشایی این مرز قدردانی می کنم.

وی اضافه کرد: مردم حلبچه در طول دولت های قبل مورد تهاجم و حملات زیادی قرار گرفت و مردم مجبور به کوچ به ایران شدند که همواره مورد استقبال مردم ایران قرار گرفتند و هرگز مهمان‌نوازی مردم ایران در دوران جنگ را فراموش نخواهند کرد.

استاندار حلبچه ادامه داد: امیدواریم بازگشایی این مرز زمینه هر چه بیشتر توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی در کنار مراودات فرهنگی و اجتماعی دو طرف را به وجود آورد.

وی یادآور شد: با بازگشایی این مرز تلاش خواهیم کرد با همکاری دولت ایران زمینه رسمی شدن مرز شوشمی را فراهم ساخته و با بازگشایی بازارچه های مرزی در هر دو سو بر رونق هر چه بیشتر آن اقدام کرد.

تردد مسافری از مرز شوشمی پاوه با افتتاح پایانه مسافربری در استان کرمانشاه با حضور استانداران کرمانشاه و حلبچه عراق امروز، سه شنبه به مناسبت عید سعید قربان به طور رسمی طی مراسمی آغاز شد.

در این مراسم که در مرز شوشمی برگزار شد «محمد طیب صحرایی» استاندار کرمانشاه، «آزاد توفیق رحیم» استاندار حلبچه، نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران پاوه و حلبچه و شماری از فعالان اقتصادی این استان ها حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها