مشاور وزیر بهداشت:

شاخص‌های سلامت در کشور روند رو به رشدی دارد

فتحیان با اشاره به رشد شاخص‌های زندگی و سلامت گفت: ۲۰۰ شهید سلامت در کشور داریم که اغلب آنها از متخصصین هستند.
کد خبر: ۵۹۹۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵ - 27June 2023

شاخص‌های سلامت در کشور روند رو به رشدی داردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «نصرالله فتحیان» رئیس بهداری رزمی ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای بهداری رزمی و بهداشت و درمان با بیان اینکه در این استان نورانیت و برکت حضور شهیدان مشهود است اظهار داشت: این موضوع که یک ملت از کار شما در دفاع مقدس راضی بودند نشان از رضایت خداوند است.

فتحیان با بیان اینکه بهداری رزمی از هیچ آغاز به کار کرد و در این حوزه، ظرفیت‌سازی برای حضور جانانه جامعه پزشکی صورت گرفت به تشریح خودامدادی تا راه‌اندازی روال درمان در دوران جنگ پرداخت و گفت: ۵۰ هزار مجروح و مصدوم در عملیات کربلای ۵ منتقل و مداوا شدند.

رئیس بهداری رزمی کار این مجموعه را ایجاد ظرفیت برای کادر پزشکی دانست و افزود: در تاریخ چند هزار ساله ایران و دنیا، هیچ جا مثل کادر درمان ایران در جنگ‌ها را نداریم.

وی تاکید کرد: ارائه خدمت به یک‌میلیون مجروح و مصدوم در دفاع مقدس توسط کادر درمان بسیار بی‌نظیر بود آن هم در اوج غربت و تنهایی ایران در جهان که اگر رابطه مردم با خدا نبود کشور به این افتخار و عظمت نائل نمی‌شد.

فتحیان گفت: در بخش پزشکی چند هزار نیروی کادر درمان وارد دفاع مقدس شدند و امروز ۱۱۹ نفر را در این یادواره یاد می‌کنیم که شهید شدند.

وی بیان کرد: در عملیات‌ها و قبل از آن، نقش کادر درمان بسیار برجسته بود و این نقش موثر در کرونا هم تداوم یافت.

رئیس بهداری رزمی با بیان اینکه ایران مثل اروپا نبود که ماسک از یکدیگر بربایند و از سر تکلیف با بیماران برخورد کنند تصریح کرد: جامعه پزشکی در کرونا بار عمده مقابله و درمان را بر عهده داشت و بسیج و نیروهای جهادی هم پشت سر کادر درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ شهید سلامت در کشور داریم که اغلب آنها متخصصین هستند تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مجاهدت جامعه پزشکی در کرونا بی‌نظیر بود.

فتحیان در ادامه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان ۷۰۰ پرفسور و ۱۱ دانشکده دارد گفت: بیش از دو هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی ارائه خدمت می‌کنند و خدمات ارزنده‌ای در این استان ارایه می‌شود اما دشمن دستاوردها را پنهان کرده که باید نسبت به تبیین آن اقدام کنیم.

وی با اشاره به رشد شاخص‌های زندگی و سلامت در کشور افزود: دشمنان می‌خواهند کشور را از بین ببرند اما مردم مقاوم ایران همیشه ایستاده‌اند و عزتمندانه از کشور دفاع کردند به طوری که در کرونا هم، ایثار و فداکاری را برای مردم جهان تفسیر کردیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار