شهردار شیراز:

شهرداری شیراز، پاسداشت یاد، نام و خاطر شهدا را وظیفه خود می‌داند

«اسدی» گفت: شهرداری پاسداشت یاد و خاطر و نام شهدا را وظیفه خود می‌داند و در این خصوص نصب تصاویر شهدا با بهترین طرح در دستور کار شهرداری خواهد بود.
کد خبر: ۵۹۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱ - 27June 2023

شهرداری شیراز، پاسداشت یاد، نام و خاطر شهدا را وظیفه خود می‌داندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «محمد حسن اسدی»، شهردار شیراز امروز ششم تیرماه در جلسه‌‌ بررسی مصوبات و طرح‌های مربوط به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که با هدف توسعه باغ‌موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور سردار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس، سرتیپ پاسدار «محمدنبی رودکی» فرمانده لشکر فجر در دوران دفاع مقدس، «محمدحسن اسدی» شهردار شیراز، «لطف‌الله شیبانی» فرماندار شیراز، مدیران و معاونین حوزه مدیریت شهری و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس فارس از جمله سردار «محمدباقر رنجبر» از فرماندهان دوران دفاع مقدس در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس برگزار شد اظهار داشت: شهرداری پاسداشت یاد و خاطر و نام شهدا را وظیفه خود می‌داند و در این خصوص نصب تصاویر شهدا با بهترین طرح در دستور کار شهرداری خواهد بود.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به عظمت حماسه‌سازی رزمندگان استان فارس در دوران دفاع مقدس، وسعت و جمعیت این استان و به ویژه نقش شاخص شهرستان شیراز در این دوران و تقدیم بیش از 5000 شهید توسط این شهر، توسعه مرکز فرهنگی و باغ‌موزه دفاع‌ مقدس فارس مورد توجه جدی شهرداری شیراز و به ویژه سازمان فرهنگی و سازمان سیما و منظر این شهرستان است.

شهردار کلانشهر شیراز با بیان اینکه کار ما در برابر عظمت کار شهدا چیزی نیست افزود: ما هرچه داریم از برکت وجود این لاله‌های در خون تپیده و یادگاران دفاع مقدس است و باید برای حفظ یاد و خاطر آنها بکوشیم.

 اسدی افزود: در خصوص یادمان شهدا مسائل فنی از جمله اینکه این یادمانها در چه ارتفاعی و کجا جانمایی شوند وجود دارد که همه در دست بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن دومین کنگره امیران، سرداران و 15 هزار شهید استان فارس، تمام تلاش شهرداری معطوف به آذین‌بندی شهر با تصاویر متبرک شهدای گرانقدر استان خواهد بود و طرحی قوی در این خصوص تهیه شده و المانهایی فلزی با نماهای زیبا نیز در دستور کار این نهاد است که در این خصوص شهرداری در کنار کنگره و بنیاد حفظ آثار و بنیاد شهید و دیگر دستگاههای مرتبط خواهد بود.

اسدی افزود: تصاویری از شهدا که در اثر مرور زمان دچار استهلاک و فرسودگی شده‌اند ابتدا تعویض و سپس با سازه‌های مستحکم جایگزین خواهند شد و تا یکسال اینده کار نصب تصاویر شهدا به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار