امام جمعه اهر تاکید کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ غدیر در بین خانواده‌ها

«حاجی‌زاده» بر ضرورت ترویج و رشد فرهنگ غدیر در بین خانواده ها تاکید کرد.
کد خبر: ۵۹۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳ - 27June 2023

ضرورت ترویج فرهنگ غدیر در بین خانواده‌هابه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، حجت‌الاسلام «جواد حاجی‌زاده» امام جمعه اهر، امروز در جلسه ستاد برگزاری عید غدیر در شهرستان اهر، ضمن گرامیداشت فرارسیدن عید قربان و عید غدیر خم این اعیاد را عید بزرگ شیعیان برشمرد و اظهار داشت: امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران با همه توان سعی دارند اعتقادات و باورهای دینی مردم و خصوصا جوانان را نسبت به اسلام و انقلاب کمرنگ و سست کنند که باید مراقب باشیم. 

وی دین اسلام را دین کامل و ترویج فرهنگ غدیر در جامعه را بسیار حائز اهمیت برشمرد و از خانواده‌ها خواست در مقابله با تهاجم شدید دشمنان جوانان را به اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی بیشتر آشنا و آگاه سازند، چرا که ما هرچه داریم به برکت اعتقادات و باورهایی است که به ائمه اطهار (ع) و خصوصا حضرت امام علی (ع) داریم.

وی در ادامه به فرازی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص بحث غدیر و ارتباط اعیاد قربان تا غدیر با مسئله ولایت اشاره کرد و گفت: خطبه غدیر کامل ترین منبع برای درک و شناخت بهتر غدیر و چرایی نامگذاری این روز به عید ولایت و امامت است. 

حجت الاسلام حاجی زاده همچنین از مسئولان و روسای ادارات خواست در برگزاری باشکوه جشن‌های عید قربان تا غدیر هرچه در توان دارند انجام دهند و از هم اکنون دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذیربط برنامه‌های خود را به ستاد برگزاری غدیر شهرستان اهر اعلام نمایند. 

وی در ادامه دهه امامت و ولایت را عید بزرگ مسلمانان برشمرد و ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان و غدیر گفت: در عید قربان دو عمل اهمیت زیادی دارد که اولی نماز عید قربان است که بسیار مهم بوده و باید با شرکت گسترده مردم انجام شود و دومی مراسم ذبح و قربانی در راه خدا و توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان و فقرا می باشد. 

وی در ادامه با تاکید بر توسعه و گسترش جشن‌های ولایت و امامت و روز غدیر در سطح شهرستان اهر از شهرداری خواست در آذین بندی و نصب پرچم در سطح شهر اقدام جدی نمایند تا امسال بهتر از سال‌های گذشته شاهد برگزاری جشن‌های ولایت و امامت در این شهرستان باشیم. 

امام جمعه اهر همچنین توزیع شیرینی، احسان و نذورات، برگزاری جشن‌ها و حتی مراسمات عروسی و… در این روزهای امامت و ولایت را بسیار حائز اهمیت و مهم برشمرد.

فرمانده سپاه ناحیه اهر نیز در این مراسم از آمادگی کامل سپاه و بسیج در برگزاری باشکوه اعیاد قربان تا غدیر خبر داد. 

سرهنگ پاسدار «حسن سیفی» گفت: همزمانی عید سعید قربان و آغاز دهه مبارک امامت و ولایت در این هفته فرصتی مغتنم است تا با اهتمامی ویژه، آن را به بستری مناسب برای انتقال و نهادینه کردن سبک زندگی ائمه معصومین (ع) در زندگی مردم و جوانان تبدیل کنیم. 

وی افزود: در این دهه مبارک برای مقابله با تهاجم دشمنان باید توجه ویژه‌ای به ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی شود و تبیین فلسفه عفاف و حجاب، ارتقاء عزت نفس و هویت در دختران باید از اصول اساسی برنامه‌ها در دهه امامت و ولایت قرار گیرد. 

گفتنی است؛ در شهرستان اهر به منظور گرامیداشت دهه ولایت و امامت برنامه‌های متعدد فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و… از جمله تجلیل از شهدا و جانبازان سادات، بازسازی واقعه غدیر در سطح دانش آموزی، تجلیل از معلمان شهید سادات، تجلیل از هنرمندان و هنرجویان دانش آموزی، برگزاری مراسمات بزرگ غدیر و جشن خیابانی، شعر غدیر، نقاشی غدیر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، جلسات تبیینی، نصب بنر، پرچم و توزیع شیرینی و شکلات، اجرای برنامه‌های متعدد مذهبی در مساجد و امامزاده‌ها، توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان و… انجام خواهد شد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار