مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

چرایی تشکیل نهاد تبلیغات اسلامی یک تبلیغ دینی بر اساس واقعیت‌ها بوده است

حجت‌الاسلام «حقانی» گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد پویش‌ یافته انقلاب اسلامی است که بعد از انقلاب ابتدا به صورت شورایی و سپس با فرمان امام به عنوان سازمانی مستقل تاسیس شد و چرایی تشکیل نهاد آن تبلیغ دینی بر اساس واقعیت‌ها بوده است.
کد خبر: ۵۹۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴ - 27June 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌الاسلام «غلامحسین حقانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد پویش‌ یافته انقلاب اسلامی است که بعد از انقلاب ابتدا به صورت شورایی و سپس با فرمان امام به عنوان سازمانی مستقل تاسیس شد و چرایی تشکیل نهاد آن تبلیغ دینی بر اساس واقعیت‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام حقانی ادامه داد: در بخش بانوان کار جدی در حال انجام است و ستاد پیشرفت بانوان در استان آغاز به کار کرده است و برای زنان موثر در جامعه مبلغان، دختران نوجوان با هدف هویت بخشی به زن ایرانی کارها را پیش می‌برند، چرا که غرب به دنبال وارونه جلوه دادن زنان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان به ماموریت‌های هیئات مذهبی اشاره  کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب انتظار مخاطب‌سازی از این هیئت‌ها دارند بنابراین هیئت‌ها باید به سمت جهاد تبیین و روشنگری حرکت کنند.

وی، برکت سازمان تبلیغات را به هویت مردمی آن دانست و ادامه داد: چرا که این سازمان خیلی از بودجه زیاد و زیرساخت‌های فنی برخوردار نیست، بلکه هویت مردمی و کارکردن برای مردم موجب شده است که سازمان تبلیغات موثر باشد و موثر بماند.

حقانی تصریح کرد: یکی از چالش‌های جدی ما موازی‌ کاری دستگاه‌های فرهنگی است هر چند که همیشه هم فعالیت موازی بد نیست، اما سیاست کلان سازمان تبلیغات، هم‌افزایی با سایر ظرفیت‌ها است و ما هم تلاش می‌کنیم هر جا که لازم بود کمک کنیم و حتی بودن لوگوی سازمان هم برای ما خیلی مهم نیست و بیشتر به انجام کارهای فاخر می‌ اندیشیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، اضافه کرد: سایت همدم سازمان تبلیغات موجب شده است که در کشور روزی یک ازدواج رقم بخورد، اما ما هم در سازمان بحث ترویج ازدواج آسان را دنبال می‌کنیم ضمن اینکه سازمان تبلیغات در کلاس‌های مشاوره ازدواج نیز مشارکت دارد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم ما ایجاد فضاهای فرهنگی و اجتماعی در سطح استان است بر همین اساس کتابشهر در دو منطقه از استان ایجاد خواهد شد، ضمن اینکه جشنواره رسانه‌ای گوهرشاد نیز در هرمزگان برگزار و ۵۰۰ اثر نیز از استان هرمزگان به این جشنواره ارسال شده است.

حجت‌الاسلام حقانی همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه عیدغدیر، گفت: عید غدیر تنها مختص به شیعه نیست بلکه عید بزرگ مسلمانان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار