در جریان بازدید از مؤسسه خیریه کهریزک؛

معاون بازرسی دیوان عالی کشور مشکلات حقوقی مددجویان را بررسی کرد

صدقی در جریان بازدید از مؤسسه خیریه کهریزک ضمن گفتگو و سرکشی از مددجوها، به بررسی مشکلات قضایی برخی از مددجویان و سالمندان پرداخت.
کد خبر: ۵۹۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ - 28June 2023

معاون بازرسی دیوان عالی کشور مشکلات حقوقی مددجویان را بررسی کردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «غلامعلی صدقی» معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور، همزمان با هفته قوه قضائیه در مؤسسه خیریه کهریزک حضور یافت و از این مرکز بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید ضمن سرکشی از مددجو‌ها به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی برخی از مددجویان و سالمندان پرداخت.

صدقی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی، شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضائیه؛ در نشستی با مدیران این مجموعه و آشنایی با نحوه فعالیت و مسائل و مشکلات موجود تصریح کرد: خدا را شاکرم که این سعادت نصیب بنده شد که در جمع شما بزرگواران حاضر شوم؛ بدون شک افرادی که در این مؤسسات خدمت می‌کنند؛ این خدمت برای آن‌ها باقیات و صالحات محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم شناسایی چالش‌های حقوقی و قضایی مؤسسات خیریه در کشور اظهار کرد: بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که خوشبختانه بسیاری از مشکلات موجود در این موسسات به صورت خودانتظام حل می‌شود و کادر مجموعه به دنبال پیشگیری هستند؛ اما در مورد موضوعاتی که در خصوص برخی اختلافات، دعاوی و امور سالمندان و محجورین مطرح شد؛ دیوان عالی کشور به عنوان مرجع نظارتی در حدودی که قانون تعیین کرده است، ورود می‌کند.

معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور ادامه داد: پرونده‌هایی که در امور محجورین و مسائل مالی و اختلافات ملکی و احیاناٌ سوءاستفاده از آن‌ها مطرح شد؛ جزو پرونده‌های فرجامی است و در دیوان عالی کشور امکان رسیدگی دارد، این در حالی است که امور محجورین یکی از مصادیق حقوق عامه است و دادستان محترم کل کشور نیز می‌تواند شخصاٌ به آن ورود کند.

وی افزود: دیوان عالی کشور در خصوص اختلافات و دعاوی، در حدودی که قانون تعیین کرده حمایت قضایی می‌کند، گاهی احقاق حق و تصمیم یک قاضی در یک پرونده، از بار مالی مجموعه می‌کاهد و شاید سال‌ها بودجه موسسه را تأمین کند.

صدقی با توجه به سختی کار مددجویان موسسات خیریه براستفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت قضایی از مددجویان نیز تأکید کرد.

معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور بر لزوم مطالبه گری موسسات خیریه از سیستم قضایی اشاره کرد و گفت: تقویت ارتباطات قضایی با موسسات خیریه در جهت آسیب شناسی و رفع چالش‌های موجود باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار