قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران:

اعلام جرم برای ۱۲ شرکتی که متقلبانه اعلام ورشکستگی کردند

شاکرمی گفت: سال گذشته اعلام ورشکستگی شرکت‌ها در طی سال‌های قبل مورد بازبینی و بررسی قرار گرفت و در نهایت برای ۱۲ شرکت به‌دلایلی از جمله جعل و یا تقلب در ارائه اسناد، اعلام جرم شد.
کد خبر: ۵۹۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ - 28June 2023

اعلام جرم برای ۱۲ شرکتی که متقلبانه اعلام ورشکستگی کردندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «حاجی رضا شاکرمی» قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: دادگستری استان تهران از طریق سامانه برخط با تولیدکنندگان ارتباط مستقیم دارد و این سامانه با همکاری وزارت صمت درخواست‌های تولیدکنندگان را جمع‌آوری و پیگیری می‌کند و نهایتا نتایج در همان سامانه برای متقاضیان بارگزاری می‌شود تا تولید کنندگان بتوانند در سریعترین زمان و به صورت برخط مسائل خود را ارائه کرده و مورد پیگیری قرار دهند.

شاکرمی گفت: مواردی مانند ورشکستگی شرکت یا مشکلات مربوط به ثبت اسناد، بحث ثبت اختراع و یا اگر شرکتی با دستگاه اجرایی مشکلی داشته باشد دادگستری از طریق ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موضوع را مورد پیگیری قرار می‌دهد و با حمایت قضائی و قانونی از تعطیلی شرکت یا واحد تولیدی و توقف خطوط تولید در آن‌ها جلوگیری می‌کند و مشکلات و موانع تولید را رصد و پیگیری‌های قانونی جهت رفع موانع به عمل می‌آورد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: دادگستری استان تهران تلاش نموده تا با حفظ هویت شرکت‌های ورشکسته و ایجاد ثبات در اشتغال کارگران آنها، به احیا و حفظ شرکت یا کارخانه‌ها در انجام وظایف اداره تصفیه امور ورشکستگی و پیگیری سیاست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی کمک‌های موثر کند.

 وی در پاسخ به سؤال مجری برنامه در خصوص ادعای کذب شرکت‌ها در خصوص اعلام ورشکستگی بیان کرد: در جهت حفظ حقوق عامه و بیت المال و جلوگیری از تضییع حقوق مالباختگان از جمله طلبکاران و بانک‌ها از سال ۱۴۰۱، اعلام ورشکستگی شرکت‌ها در طی سال‌های قبل از طریق معاونت نظارت و پیگیری مورد بازبینی و بررسی قرار گرفت.

حاجی رضا شاکرمی گفت: در نتیجه این بررسی‌ها، احکام صادره مورد بازبینی قرار گرفت و برخی از احکام صادره خلاف شرع بین تشخیص داده شد و پرونده آن‌ها در جهت طی مراحل قانونی به معاونت قضایی قوه قضائیه ارسال شده است.

وی تصریح کرد: علیه ۱۲ شخص و شرکت که به‌دلایلی از جمله جعل و یا تقلب در ارائه اسناد، درخواست اعلام ورشکستگی ارائه داده بودند، اعلام جرم شد.

شاکرمی تصریح کرد: شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی که اعلام ورشکستگی طبق قانون و با ارائه مستندات مثبته می‌کند، تحت سرپرستی اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران قرار می‌گیرند که بر اساس منویات مقام معظم رهبری و دستور ریاست قوه قضائیه، در سال‌های اخیر حفظ و احیا واحد‌های تولیدی در این اداره مورد پیگیری جدی قرار گرفته است.

شاکرمی با اشاره به احیا ۶۹ واحد تولیدی ورشکسته تا پایان سال ۱۴۰۱ با حمایت‌های دادگستری استان تهران، گفت: در صورت سو استفاده و تقلب در اعلام ورشکستگی نیز برای حفظ حقوق عامه وجلوگیری از تضییع حقوق بانک‌ها، کارگران و طلبکاران، احکام صادره برای اینگونه پرونده‌ها نیز بازدارنده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار