مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی:

شهرداری تبریز در ساماندهی گلزار شهدای ستارخان تسریع کند

«ابوالفتح زاده» گفت: شهراپداری تبریز ساماندهی و بهسازی گلزار شهدای ستارخان تبریز را در اولویت کار خود قرار دهد.
کد خبر: ۵۹۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴ - 28June 2023

شهرداری تبریز در ساماندهی گلزار شهدای ستارخان تسریع کندبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، «جابر ابوالفتح زاده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به ناقص ماندن اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدای ستارخان در محله سرخاب تبریز، اظهار کرد: بهسازی این گلزار باید جزو اولویت های شهرداری تبریز باشد، چون مزارهای شهدا این محل به خصوص مزارهای غیرتجمیعی و پراکنده در معرض آسیب و بی حرمتی قرار دارند.

در آرمستان ستارخان تبریز تعداد ۱۵۸ شهید گلگون کفن دوران دفاع مقدس آرمیده اند.

وی تسریع در روند تکمیل طرح های ساماندهی گلزار شهدای ستارخان و فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت و نیز تعریف و اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدای بقائیه(مارالان) را از انتظارات مردم به ویژه خانواده های بزرگوار شهدا و البته بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برشمرد.

ابوالفتح زاده، به واصل شدن طرح جامع ساماندهی فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت و آغاز بررسی های فنّی این طرح در بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اشاره و اضافه کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به زودی نظر خود را در ارتباط با این طرح ارائه می کند و انتظار دارد شهرداری تبریز هم با توجه به محدود بودن فصل کاری طرح نهایی را در اسرع وقت عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در بررسی طرح جامع ساماندهی فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت تبریز روی ۲ محورِ مراعات شدن رهنمودهای رهبری درباره شیوه و روش‌های ساماندهی گلزارهای شهدا و همچنین تامین رضایت خانواده های معظم شهدا حساس است. لزوم تعریف و اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدای بقائیه(مارالان) را نیز مورد تاکید قرار داد.

ابوالفتح زاده گفت: شهدای والامقام ولی نعمتان ما هستند و همگی مدیون جانفشانی آنان هستیم و بر همین اساس پاسداشت و حفظ حرمت شهدا و مزارهای مطهر ایشان یک وظیفه است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز هم در این نشست به تشریح مواضع مدیریت شهری در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی گلزارهای شهدای این کلانشهر و چگونگی برون رفت از مشکلات پیش رو پرداخت و گفت: شهرداری تبریز آماده است به محض اخذ تائیدیه طرح جامع ساماندهی فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت از جانب بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، عملیات عمرانی را آغاز کند.

«حکیمه غفوری» از صدور دستور تکمیل ساماندهی گلزار شهدای ستارخان توسط شهرداری تبریز خبر داد و گفت: پیرو دستور شهردار، به زودی شهرداری منطقه ۱۰ با همراهی و معاضدت شهرداری های مناطق یک و دو تبریز کار ساماندهی مزارهای پراکنده این گلزار را شروع خواهند کرد.

وی ابراز امیدواری کرد اجرای طرح های تکمیل ساماندهی گلزارهای شهدای ستارخان و فاز دوم وادی رحمت تا قبل از پایان سال جاری به اتمام برسد.

غفوری درباره گلزار شهدای بقائیه (مارالان) نیز، گفت: مقرر است با کار کارشناسی و اخذ نظرات و استماع دقیق درخواست های خانواده های معظم شهدایِ دارای مزار در این گلزار، کار تدوین و تهیۀ طرح ساماندهی گلزار شهدای بقائیه با قید فوریت آغاز و اجرا شود.

آذربایجان شرقی ۱۰ هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار