خطیب موقت جمعه کرمان:

مردم به استقبال غدیر بروند

حجت‌الاسلام «صباحی» گفت: اگر جامعه اسلامی عید غدیر و پیام آن را گرفته بودند فاطمیه، عاشورا و غیبت امام زمان نداشتیم زیرا کاری کردند که نباید؛ اما نسبت به امام علی (ع) کوتاهی نکنید و به استقبال غدیر بروید.
کد خبر: ۶۰۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ - 29June 2023

نسبت به امام علی (ع) کوتاهی نکنید و به استقبال غدیر بروید

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، صبح امروز نماز عید قربان به امامت حجت‌الاسلام «مهدی صباحی» خطیب موقت نماز جمعه این شهرستان نیز اقامه شد.

وی در خطبه اول نماز عید قربان اظهار داشت: هیچ واجبی از واجبات الهی را نباید فروگذاشت که اثر وضعی دارد.

حجت‌الاسلام صباحی ادامه داد: برخی کارها هستند که هم ثواب با انجام حج است یعنی اگر کسی موفق به انجام حج نشده، آن را انجام بدهد در ثواب حاجیان شریک می شود از جمله می‌توان کمک برای رفع گرفتاری گرفتاران اشاره کرد.

خطیب موقت نماز جمعه شهر کرمان در خطبه دوم عید قربان را از اعیاد بزرگ الهی دانست و عنوان کرد: در آستانه دو حادثه مهم غدیر و عاشورا نیز قرار داریم.

حجت‌الاسلام صباحی گفت: در صحنه‌ها و مکان‌های متعدد تاریخ اسلام جایی نیست که فضیلتی از امیرمؤمنان علی علیه السلام در آن نباشد از جمله می‌توان به تولد در کعبه، شکستن بت‌های آن و ابلاغ سوره برائت را از جمله اشاره کرد.

وی افزود: در تاریخ هیچ‌ کس ویژگی‌هایی که امیرالمومنین داشته است را نداشته خصوصیاتی همچون این‌که در کعبه متولد شود و از فضائل منحصربفرد حضرت این است اولین نمازگزاری بودند که با پیامبر رو به کعبه نماز خواندند و آن را جزو افتخارات خود می دانند‌.

خطیب موقت نماز جمعه شهر کرمان عنوان کرد: پیامبر ابتدا ابلاغ سوره برائت را به شخص دیگری دستور داد اما وحی شد که یا خودت و یا فردی به منزله خودت باید آن را اجرا کند.

حجت‌الاسلام صباحی با تاکید بر توجه به عظمت عید غدیر خاطرنشان کرد: اگر (جامعه اسلامی) عید غدیر و پیام آن را گرفته بودند فاطمیه و عاشورا و غیبت امام زمان نداشتیم زیرا کاری کردند که نباید؛ اما نسبت به امام علی (ع) کوتاهی نکنید و به استقبال غدیر بروید و نسبت به این حادثه مهم تاریخی، اعتقادی، سیاسی و... انجام وظیفه کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار