مازندران در ایام فاطمیه میزبان پیکر‌های شهدای گمنام است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان این که، تشییع شهدای گمنام مانور بزرگ فرهنگی است گفت که این استان در ایام فاطمیه میزبان آلاله‌های خوشنام است.
کد خبر: ۶۰۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰ - 29June 2023

مازندران در ایام فاطمیه میزبان پیکر‌های شهدای گمنام استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار عبدالله ملکی روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون تشییع شهدای گمنام استان با بیان اینکه برابر تدبیر ستاد کل نیرو‌های مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تشییع شهدای گمنام در سطح کشور قرار شد به صورت سراسری برگزار شود، اظهار داشت: به همین منظور روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز شهدای گمنام نامگذاری شد و تشییع شهدای گمنام در قالب یک رزمایش فرهنگی سراسری برگزار می‌شود.

سردار ملکی افزود: در مازندران قبل از این به صورت پراکنده در چند مرحله شهید گمنام داشتیم و با این ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح، شهدای گمنام را در روز شهادت حضرت زهرا تشییع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۲۶ آذرماه امسال که مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است، دیار علویان میزبان آلاله‌های گمنام دفاع مقدس خواهد بود، گفت: در صورت موافقت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ۱۸ شهید گمنام در طی این ایام در مازندران تشییع و تدفین خواهند شد.

این مقام مسوول با بیان اینکه امروز جلسه کمیسیون شهدای گمنام با حضور نماینده نهاد‌های فرهنگی در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران برگزار شد، افزود: در این جلسه تصمیماتی برای این موضوع اتخاد شده است.

سردار سرتیپ پاسدار ملکی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ نقطه تدفین شناسایی شده است گفت که امسال به هر منقطه شناسایی شده تنها یک شهید تعلق می‌گیرد.

وی افزود: طبق ابلاغ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، باید ۷۰ درصد یادمان این شهدا ساخته شود تا با درخواست این تعداد شهید موافقت شود که به دستگاه‌های متولی ساخت یادمان نیز ابلاغ شد و در حال حاضر در بعضی نقاط کلنگ زنی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران یادآور شد: حضور پیکر‌های پاک و مطهر شهدای گمنام در ایام فاطمیه، یک رویداد و مانور بزرگ فرهنگی در سطح این استان است.

سردار سرتیپ پایدار ملکی با اشاره به اینکه نقاط مورد نظر برای تدفین پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام با حضور کارشناسان این اداره کل به تایید نهایی می‌رسد، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع بخشی از نقاط را شخصا حضور خواخم یافت.

مازندران در دوران جنگ تحمیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را در راه دفاع از کیان اسلامی تقدیم انقلاب کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار