مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان:

عید قربان کار شخصی را تبدیل به یک کار جمعی می‌کند

حجت‌الاسلام «حقانی» با بیان اینکه غرب مخالف کار اجتماعی مثبت مسلمانان است، گفت: عید قربان کار شخصی را تبدیل به یک کار جمعی می‌کند.
کد خبر: ۶۰۰۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸ - 29June 2023

حجت الاسلام «غلامحسین حقانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در هرمزگان، در خصوص عید قربان، اظهار داشت: عید قربان عیدی است که مسلمانان از باب سنتی که حضرت ابراهیم می خواست فرزندش را قربانی کند و خداوند این اجازه را نداد و قوچی فرستاد تا به جای فرزند حضرت قربانی شود، احیای این موضوع در جهان مسلمین عید قربان نام دارد.

وی افزود: ریشه عید قربان برای کمک به مستضعفان است و خوردن گوشت و آن چیزی که حلال است و جز امور روزمره مردم دنیا است نه فقط مسلمانان و ایران، همه مردم دنیا روزانه گوشت را مصرف می‌کنند اما عید قربان و این مناسبت خوردن گوشت را خاص تر می‌کند.

حجت الاسلام حقانی اضافه کرد: عید قربان کار شخصی را تبدیل به یک کار جمعی می کند و از باب اینکه انسان چیزی را می‌خرد و می‌خواهد تنها استفاده کند ولی به مناسبت عید بین فقرا، دوست و آشنا توزیع کند این سنت حسنه را رواج می دهد و یک کار اجتماعی صحیح انجام می دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان در پاسخ به این سوال که چرا عده ای در غرب به عید قربان مسلمین ایراد می‌گیرند اما خود غربی ها در دانمارک مراسم سلاخی نهنگ هارا انجام می دهند، به نظر شما ریشه این موضع گیری در کجاست؟، افزود: غرب با کار جمعی مثبت مسلمانان مخالف است فلذا جریان مسلمانان را تخریب می کند.

این مقام مسئول عنوان کرد: مسلمانان برای خورد و خوراک خود قانون و قاعده دارند و هر چیزی در دینشان حلال نیست، اما در مقابل غرب همه چیز را برای خود جایز می‌داند و کشتن حیوانات را جز لذایذ خود می داند، اما اسلام شکار را منوط به قوانین خاص می داند و این دو جبهه یعنی اسلام و غرب در عملکرد با هم قابل قیاس نیستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار