در راستای محرومیت زدایی از استان کرمانشاه انجام شد؛

امضای تفاهمنامه استانداری کرمانشاه و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)

امضای تفاهمنامه‌ بین استانداری کرمانشاه و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران برای محرومیت زدایی و ایجاد زیرساخت‌های عمرانی در مناطق کم برخوردار این استان انجام شد.
کد خبر: ۶۰۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷ - 30June 2023

امضای تفاهم نامه استانداری کرمانشاه و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه،  آئین امضا تفاهم نامه محرومیت زدایی از مناطق محروم و مناطق کم برخوردار استان کرمانشاه بین استانداری کرمانشاه و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران امروز با حضور «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه، سردار «آبرومند» دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، سردار «ریحانی» فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، سردار «عظیمی» فرمانده قرارگاه نجف، «بخشی پور» نماینده مردم اسلام آبادغرب در مجلس شورای، معاونین استاندار کرمانشاه و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد.

با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه مصوبه‌های مهمی برای محرومیت زدایی از استان به تصویب رسید. در تفاهم نامه در بحث آموزشی ساخت ۸۴ مدرسه با ۲۲۷ کلاس درس با مساحت ۲۰ هزار مترمربع و حذف ۳۶ مدرسه و ۴۳ مدرسه سنگی به تصویب رسید.

همچنین در حوزه مسکن ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و رزمندگان کم برخوردار استان کرمانشاه در واحدهای ۲ طبقه مصوب شد و همچنین مقرر شد عملیات اجرایی مس«کن مهرهای باقی مانده از سنوات گذشته که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند نیز تکمیل شود و ۶ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری ایجاد شود.

در حوزه ساخت راه‌های اصلی و فرعی نیز مقرر شد قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای ساخت ۴۰۰ کیلومتر متر راه شامل ۲۵۰ کیلومتر راه اصلی و روستایی و ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی مناطق مشخص شده و نگه داری یک هزار کیلومتر راه مشارکت کند.

در حوزه آبخیزداری ۳۶۰ هزار هکتار برای طرح‌های آبخیز داری به تصویب رسید و در حوزه کشاورزی نیز لایروبی قنات به طول ۱۰۰ کیلومتر، ایجاد ۸۰۰ متر مکعب استخر آب، آبرسانی به اراضی کشاورزی، احداث کانال آب به طول ۵۰ کیلومتر و راه دسترسی به زمین‌های کشاورزی و مزارع به تصویب رسید.

در حوزه آبرسانی روستایی آبرسانی به ۵۱۱ روستا در قالب تفاهم نامه دوم با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با اعتبار ۲ هزار میلیارد به تصویب رسید که شامل ۳۱۸ روستا برای آبرسانی و ۱۹۳ روستا برای اصلاح و ساماندهی و ایجاد شبکه انتقال و فاضلاب است.

هم اکنون آبرسانی به ۳۴۹ روستا با اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد بر اساس تفاهم نامه نخست بین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در دست اجرا است که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ۲۰۰ مجتمع آبرسانی به بهره‌برداری برسد.

همچنین در این نشست مقرر شد قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در بحث ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمانشاه و سایر شهرهای استان و ساماندهی رودخانه قره سو مشارکت داشته باشد. در حوزه امور عشایری نیز مقرر گردید در سه حوزه راه عشایری با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان، سکونت گاه عشایری با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان و انرژی نو با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان طرح‌هایی با مجموع اعتبار ۲۶۹ میلیارد تومان انجام شود.

در حوزه اشتغال که یکی از اصلی ترین موضوعات قرارگاه محرومیت زدایی است، اشتغالزایی برای ۶ هزار نفر و تأمین تسهیلات برای این افراد و همچنین ایجاد پردیس آزادکاران و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد زنجیره ارزش از طریق قیر طبیعی و محصولات کشاورزی به تصویب رسید.

در حوزه آسیب‌های اجتماعی با توجه به تعداد بسیار زیاد معتادین و معتادان متجاهر مقرر شد قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در بحث ساماندهی این معتادان، ساماندهی محلات حاشیه‌نشین و کمک به گروه‌های جهادی در محلات حاشیه‌نشین مشارکت فعال داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار