معاون تاریخ و ادبیات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین:

لازمه نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس، چاپ کتاب است

«نجفی» گفت: لازمه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و زنده نگه داشتن نام شهدا، جمع آوری آثار و چاپ کتب دفاع مقدس است. 
کد خبر: ۶۰۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸ - 30June 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «محسن نجفی» معاون تاریخ و ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین در نخستین جلسه کمیته تخصصی کتاب دفاع مقدس که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین تشکیل شد، اظهار داشت: همکاری و تعامل همه جانبه دستگاه‌های اجرایی در جهت شناسایی، جمع آوری، ثبت و پردازش آثار و اسناد ارزشمند دفاع مقدس ضروری است و در این خصوص اهتمام و جدیت همه نهادهای متولی و مرتبط با این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

نجفی در ادامه ابراز کرد: دفاع مقدس متعلق به همه است و وظیفه اصلی ما در این کمیته فراتر از نگهداری از آثار و اسناد است و می بایست ضمن حفظ منابع موجود، به دنبال تبدیل اسناد و آثار جمع آوری شده به کتب دفاع مقدس در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین رشادت های رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی برای نسل های جوان امروز و آینده کشور باشیم تا آیندگان بتوانند برای مسایل و موضوعات مهم روز کشور، به عنوان الگوی در مدیریت ها و رفع چالش ها و موانع پیش رو از آن استفاده کنند.

این مسئول تصریح کرد: لازمه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن نام و یاد و اهداف والای شهیدان جمع آوری آثار و چاپ کتب دفاع مقدس است. 

وی در ادامه یادآور شد: یکی از موضوعات مهمی که در این برهه از زمان کشور درگیر آن است، تحریم های اقتصادی است که در صورت پرداختن به چگونگی اداره کشور در هشت سال دفاع مقدس و مطالعه و تحقیق در خصوص اقتصاد جنگ براساس اسناد موجود، می توان راهکارهای اقتصاد مقاومتی که یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری است را پیدا و اجرایی کرد.

معاون تاریخ و ادبیات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین خاطرنشان کرد: انتقال تجارب عملیاتی جنگ و چگونگی وقایع آن دوران با توجه به گویایی این آثار و مدارک و مستندات گردآوری شده می تواند کارکردهای موثری داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار