دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان اصفهان خبر داد؛

برگزاری مراسم عمامه‌گذاری ۳۰۰ نفر از طلاب استان در شب عيد غديرخم

حجت‌الاسلام «دست‌افکن» گفت: در شب عید غدیرخم مراسم عمامه‌گذاری ۳۰۰ نفر از طلاب استان اصفهان انجام خواهد شد.
کد خبر: ۶۰۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹ - 01July 2023

برگزاری مراسم عمامه‌گذاری ۳۰۰ نفر از طلاب استان در شب عيد غديرخمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «اسماعیل دست‌افکن» دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان اصفهان امروز (شنبه) در نشست خبری تشريح برنامه‌هاي دهه امامت و عید غدیر خم با بیان اینکه عید غدیرخم فرصتی مغتنم برای تشریح و ترویج موضوع مهم امامت و ولایت در سطح جامعه و برای اقشار مختلف بویژه نسل جوان است، اظهار داشت: همان‌طور که برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم به صورت مردمی و خودجوش برگزار می‌شود، برنامه‌های محلی دهه ولایت نیز با حضور پرشور مردم می‌تواند به بهترین شکل انجام شود.

وی با اشاره به اینکه چند سالی است که عید ولایت پرشورتر و با برنامه‌تر از قبل در شهرها و روستاهای مختلف کشورمان برگزار می‌شود، عنوان کرد: از اهمیت عید غدیر نباید غافل شد. این عید بزرگ‌ترین عید شیعیان است، حادثه غدیر باید شناخته شود تا مردم نسبت به جایگاه ولایت آگاه شوند.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان اصفهان تصریح کرد: عظمت و شأن غدیر خم بسیار بزرگ‌تر و بیشتر از این‌ها است و باید باز هم برای غنای بیشتر برنامه‌های این عید فرخنده تلاش کرد و برنامه داشت.

حجت‌الاسلام دست‌افکن اضافه کرد:امروز بنیاد بین‌المللی غدیر در همه استان‌های کشور و کشورهایی از جمله پاکستان، هلند، آلمان، بلژیک، لنبان، سوریه، عراق و چند کشور دیگر نمایندگی دارد و جشن‌ها و برنامه‌هایی در آن کشورها جرا می‌کند.

وی با اشاره به رویدادهای دهه ولایت تشریح کرد: امسال رویدادهای مختلفی برای گرامیداشت این ایام تدارک دیده شده است، برگزاری جشن‌های مردمی توسط هیأت‌های مذهبی، سخنرانی‌های مرتبط به مدت ۱۰ شب در شبکه اصفهان، توزیع هزاران جلد کتاب با موضوع غدیر، برگزاری ویژه برنامه‌ای با حضور اقشار مختلف در حرم حضرت زینب بنت موسی ابن جعفر (س) به مدت ۱۰ شب، پیاده‌روی بزرگ غدیر از جمله این رویدادهاست.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان اصفهان ادامه داد: در شب عید غدیرخم مراسم عمامه‌گذاری ۳۰۰ نفر از طلاب استان با حضور آیت‌الله «سید یوسف طباطبایی» نماینده ولی‌فقیه در اصفهان و آیت‌الله «حسین مظاهری» رییس حوزه علمیه اصفهان و به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه اصفهان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام دست‌افکن مطرح کرد: ثبت نام برای دوره «غدیرشناسی ۲» با موضوع شرح خطبه غدیر هم آغاز شده که تا امروز حدود ۳۰۰ نفر برای این دوره ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پيام/

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار