حمایت محمود عباس از اقدامات روسیه در قبال گروه «واگنر»

رئیس‌جمهور روسیه و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره مسائل دو جانبه و بین‌المللی با هم رایزنی کردند.
کد خبر: ۶۰۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹ - 01July 2023

حمایت محمود عباس از اقدامات روسیه در قبال واگنربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، رئیس‌جمهور روسیه و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با هم به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

کاخ ریاست جمهوری روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، به بحث و رایزنی درباره مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین پرداخت. در این گفت‌وگو همچنین شورش اخیر گروه واگنر و تلاش‌های مسکو برای تضمین نظم و قانون در این کشور مورد بحث قرار گرفت.

در بیانیه کاخ کرملین آمده است: طرف فلسطینی آغازکننده این تماس تلفنی بین رئیس جمهور روسیه و مقام فلسطینی بود. عباس حمایت کامل خود را از اقدامات دولت روسیه برای حفاظت از قانون اساسی در جریان حوادث ۲۴ ژوئن و شورش واگنر اعلام کرد.

کرملین افزود که روسیه بر موضع اصولی خود در جهت حل عادلانه و پایدار مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی برمبنای چارچوب حقوقی فعلی بین المللی تاکید کرد.

دو طرف در جریان این گفت‌وگو بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه میان رام الله و مسکو تاکید کردند.

پوتین همچنین عید سعید قربان را به عباس و مردم فلسطینیان تبریک گفت.

«یوگنی پریگوژین» فرمانده گروه واگنر، که از مدت‌ها قبل درباره نحوه اداره جنگ در اوکراین با مقامات وزارت دفاع روسیه دچار اختلاف نظرات شدیدی شده بود، جمعه گذشته دست به شورش و حتی تصرف چندساعته شهر روستف روسیه زد، اما در نهایت، با میانجی‌گری «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس مجبور به سازش شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها