نماینده ولی فقیه در مازندران خبر داد؛

برگزاری همایش «پیام آسمانی غدیر و تجلیل از مروجان آن» در مازندران

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: همایش «پیام آسمانی غدیر و تجلیل از مروجان آن» پنجشنبه در مصلای ساری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۰۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ - 01July 2023

برگزاری همایش «پیام آسمانی غدیر و تجلیل از مروجان آن» در مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار اعضای هیأت امنای هیأت رزمندگان استان، اظهار داشت: از سرداران دوران دفاع مقدس نقل شده که فرماندهی مازندران دغدغه نیروی انسانی نداشتند که نشان از حضور مردم دیار علویان در مناسبت‌های این انقلاب اسلامی دارد.

وی همچنین خواستار تدارک مکانی برای تجمعات هیئات به این‌صورت که ورودی و خروجی‌اش جدا باشد، شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه، از برگزاری همایش «پیام آسمانی غدیر و تجلیل از مروجان آن» در روز پنجشنبه هفته جاری در مصلای امام خمینی (ره) مرکز استان خبر داد.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: بنده به طور جدی به‌دنبال این هستم که مکان جدیدی برای مصلی فراهم کنم. باید به سمتی برویم که دغدغه حضور جمعیت انبوه در تجمعات را نداشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: در ماه محرم در کنار برگزاری مراسم عزاداری در روستاها، هیئات شهری در تاسوعا و عاشورا تعطیل نیستند. یک مقداری روحیه تیمی کار کردن و بها دادن به تجمع نیاز به فرهنگ‌سازی دارد تا همه خودشان را ملزم به حضور بدانند.

این مسئول همچنین با اشاره به خلأ برپایی تجمع خوب عاشورایی، غدیری و نیمه شعبانی در مازندران گفت: باید برای این مهم برنامه‌ریزی شود؛ اگر یک چهارم از ۳۷ هزار واحد صنفی در ساری در تجمعات هیئات شرکت کنند، خوب است.

وی با ذکر این سوال که فلسفه تشکیل هیئات رزمندگان چه بوده؟ یادآور شد: باید دید قرار است این هیئات چه خلأیی را پر کند؟ آیا هدف از تشکیل آن تنها دورهمی رزمندگان بوده است؟ این هیئات باید جنبه راهبری هیئات دیگر را داشته باشد نه اینکه رقیب و هم‌عرض دیگر هیئات باشد.

آیت الله محمدی لائینی همچنین عنوان کرد: بعد فرهنگی، پدری و جنبه راهبری هیئات رزمندگان باید بسیار پررنگ باشد. همه ما وظیفه کمک به هیئات رزمندگان را داریم. برگزاری جلسات نقد و بررسی با حضور افراد خوش‌فکر داخل یا خارج از هیات ضرورت دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار انعکاس کشوری دعای ندبه شد و تصریح کرد: هم‌خوانی فضا با میزان تجمع مردم نیز ضرورت دارد. برگزاری جلسه‌ای با حضور اصناف، اقشار، هیئات، مدارس، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران برای شرکت در برنامه دعای ندبه نیز لازم است.

این مسئول در پایان تاکید کرد: تمام هیئات ما باید در راستای ایمان، امید و وحدت و معنویت حرکت کنند. شور فضای هیئات باید خیلی قوی باشد و به بهانه شعور و معرفت، شور را دست کم نگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار