در بیانیه سازمان بسیج حقوقدانان سپاه قدس گیلان مطرح شد؛

اهانت به قرآن كريم، اهانت به تمام اديان آسمانی است

سازمان بسیج حقوقدانان سپاه قدس استان گیلان، هرگونه قانون‌شکنی و اهانت‌ به قرآن کریم در کشور سوئد را با صدور بیانیه‌ای محکوم کرد.
کد خبر: ۶۰۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ - 02July 2023

اهانت به قرآن كريم، اهانت به تمام اديان آسمانی استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، سازمان بسیج حقوقدانان سپاه قدس استان گیلان، هرگونه قانون‌شکنی و اهانت‌ به قرآن کریم در کشور سوئد را با صدور بیانیه‌ای محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یُریدونَ لِیُطْفِئوا نورَ اللهِ بِاَفواهِهِم وَاللهُ مُتِمُّ نورِهِ و لوْ کَرِهَ الْکافِرونَ « سوره صف- آیه 8»

کافران می‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل (طعن و مسخره) خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد داشت.

اقدام گستاخانه، نفرت‌انگيز و تفرقه‌جويانه اهانت به قرآن كريم با هماهنگی پلیس کشور سوئد در مقابل مسجدی در استکهلم، عملی موهن و غيرانسانی است كه نه تنها دل مسلمانان جهان را كه دل هر انسان آزاده‌ای را به درد آورد.

اين توهين بزرگ به ساحت الهی در حالی انجام گرفت كه سردمداران غرب در تمام بلندگوها و تريبون‌های جهان از آزادی و عدالت و احترام به اديان دم می‌زنند.

اهانت به قرآن كريم، اهانت به تمام اديان آسمانی است و لذا مساله بی‌احترامی به قرآن کریم یک مساله طراحی شده شیاطین جهانی است تا ارزش‌هاط دينی و كرامت انسانی تمام پيروان اديان آسمانی را مورد هدف قرار دهد، دول غربی نیز خوی غيرانسانی خود را نشان دادند و به جهانيان اعلام كردند، آنها چيزی از برادری، برابری، صداقت، عدالت و ارزش‌های الهی و انسانی نمی‌فهمند و از هر فرصتی برای خرد كردن باورها و اعتقادهای انسان‌ها استفاده می‌كنند.

این مدعیان حقوق بشر آمریکایی در حالی به بهانه آزادی بیان حتی از محکوم کردن این نوع خباثت‌های غیرانسانی شانه خالی می‌کنند که احترام به عقاید، مقدسات و ارزش‌های جوامع انسانی یکی از ابتدایی‌ترین حقوق آنان است.

در حقوق اسلام، ارزش‌های دینی مورد حمایت حقوقى قرار گرفته است و توهین به آنها از جرایم مهم به شمار مى‌رود.

وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ ۗ كَذَٰلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّهِمْ مَرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَو (شما مؤمنان) به آنچه مشرکان غیر از خدا می‌خوانند دشنام ندهید تا مبادا آنها از روی ظلم و جهالت خدا را دشنام دهند، این چنین ما عمل هر قومی را در نظرشان زینت داده‌ایم، سپس بازگشت آنها به سوی پروردگارشان است و خدا آنان را به کردارشان آگاه می‌گرداند.(انعام)

علاوه بر این از دیدگاه بسیارى از فقهاى شیعه و اهل سنت، توهین به سایر پیامبران الهى نیز جرم محسوب مى‌شود اما در دیدگاه حقوق بشر به خصوص نظام کامن لا که شامل انگلیس و آمریکا می‌شود، فقط نسبت به مقدسات دین مسیحیت، حمایت‌هاى حقوقى اعمال گردیده و سایر ادیان الهى مورد پشتیبانى قانونى قرار نگرفته‌اند.

ما حقوقدانان بسیجی سازمان بسیج حقوقدانان سپاه قدس استان گیلان هرگونه قانون شکنی و اهانت‌ به قرآن کریم کتاب قانون الهی و تمام کتب آسمانی دیگر و رسولان الهی را تقبیح و محکوم می‌کنیم.

انتظار داریم بخش‌های تخصصی حقوقی سازمان ملل از جمله گزارشگران موضوعات مربوط به آزادی بیان، آزادی عقیده و منع تبعیض، موضع فعالی را در این زمینه اتخاذ کنند و با عدم تحرک خود موجب گسترش کینه‌ها و عداوت‌ها از سوی توهین کنندگانِ به مقدسات، در سطح جهانی نشوند.

از نهادهای قضایی کشورهای مختلف، خصوصاً کشورهایی که توهین کنندگان به مقدسات میلیون‌ها دیندار در آنجا مقیم هستند نیز انتظار می‌رود که نقش بازدارندگی خود برای رعایت حقوق انسان‌ها و جلوگیری از رفتارهای نفرت انگیز و مروج خشونت را به نحو مؤثری نشان دهند.

رسانه‌ها نیز در این زمینه مسئولیت سنگینی دارند تا با رعایت حقوق و اخلاق حرفه‌ای اجازه ندهند که برخی به نام جریان آزاد اطلاعات و با سوءاستفاده از امکان رسانه‌ای، بنیان‌های قواعد حقوقی و اخلاقی جامعه بشری را به سُخره گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها